(1.1) Coordinació i gestió de serveis d'atenció domiciliària

Expedient RE20210003. Convocatòria de formació professional per a l'ocupació per requalificar persones treballadores ocupades. Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i finançada pel Fons Social Europeu com a part de la resposta de la Unió Europea a la pandèmia de COVID-19.

Inici del curs
04-04-2022
Finalització del curs
19-10-2022
Calendari
del 4 d'abril al 19 d'octubre
Horari
de dilluns a dimecres de 15:00 a 19:00 (excepcions detallades al document adjunt)
Durada
280 hores
Modalitat
Mixt
On es fa?
Campus Virtual d'ACRA / Aules d'ACRA
Places disponibles
Preu
0
Documents
Domicilis 2

Contingut del curs

Aquesta activitat formativa ha rebut el reconeixement de formació d’interès en serveis socials concedit pel Departament de Drets Socials.

Objectiu general: Gestionar la coordinació i planificació dels serveis dels usuaris/àries, realitzant el suport tècnic als Treballadors Familiars, fomentant i establint els circuïts per a realitzar la coordinació de l'equip de treball, des de l'avaluació i control de la qualitat dels serveis prestats.

Continguts:

  • Mòdul 1: Sistema de salut i social, i models d'organització de serveis d'atenció domiciliària (30h)
  • Mòdul 2: Planificació estratègica de serveis d'atenció domiciliària (30h)
  • Mòdul 3: Atenció centrada en la persona (40h)
  • Mòdul 4: Atenció i intervenció domiciliària (40h)
  • Mòdul 5: Coordinació i gestió de l'atenció domiciliària (40 hores)                                      
  • Mòdul 6: Lideratge, gestió de persones i d'equips (40h)
  • Mòdul 7: Qualitat i seguretat centrada en la persona (30h)
  • Mòdul 8: Innovació, digitalització i experiència de la persona atesa (30h)

Dirigit a: Directors gerents de centres sanitaris, Directors de serveis socials per a persones grans, Directors d'altres serveis socials, Assistents de direcció i administratius i a totes aquelles persones que desenvolupen la seva activitat professional o tenen interès en formar-se en la coordinació i gestió de serveis d'atenció domiciliària.

Logo UE  NG logo conforcat   Logo FISS

    

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General o Autònom.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública no poden accedir a aquest Pla de Formació.

Requisits d’accés: Títol universitari de Grau, Títol de postgrau (Màster) o equivalent i experiència laboral mínima de 2 anys (2.000 hores) com a professional en organitzacions d'atenció de salut i/o socials*

* Aquesta és una formació de nivell 4, per la qual cosa és necessària la presentació de documentació acreditativa d'estudis universitaris previs. Per a demostrar l'experiència professional és necessari aportar la vida laboral.

La major part de la formació es realitzarà mitjançant l'aplicació Adobe Connect. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:

Info Adobe

Aquesta activitat formativa ha rebut el reconeixement de formació d’interès en serveis socials concedit pel Departament de Drets Socials.

 

Logo UE  NG logo conforcat   Logo FISS

Docents

Raquel Calatayud

Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per l’UPF de Barcelona. Llicenciada en Dret per la UOC. Màster en Gerontologia Social Aplicada per la Fundació Bosc & Gimpera (Primer cicle). Professora col·laboradora en diferents programes universitaris i en mòduls de gestió econòmic-financera de formació de postgrau pel sector de serveis a persones grans. Delegada de la consellera de Salut durant la Covid19 per a la coordinació de les actuacions en matèria social als centres socials de caràcter residencial a l'Àrea Integral de Salut Barcelona Esquerra de la Regió Sanitària de Barcelona.

Foto Quique Gómez

Quique Gómez

Llicenciat en Psicologia, màster en psicologia de l’envelliment, MBA a l’escola d’administració d’empreses. Experiencia laboral a Creu Roja com a Cap de projectes de gent gran i atenció a domicili, director de diferents equipaments de gents gran (apartaments tutelats, SAD i serveis d’atenció a la dependència). Des de l’any 2019 i fins l’actualitat desenvolupa la seva activitat professional com a Director Tècnic del grup Depen-D, serveis d’atenció a la dependència. Docent des de l’ any 2009 a diferents empreses. Col·laboradors docent de l’escola de Postgrau de la UAB.

Cris Ruiz

Cris Ruiz

Diplomada en infermeria, Postgrau en infermeria gerontogeriàtrica i Postgrau en gestió de residències i serveis per a la gent gran. Màster en intel·ligència emocional a les organitzacions i Màster en ecologia emocional. Experiència Laboral a la fundació privada Betsan com a infermera, Cap de serveis i Directora fins a l’ any 2015. Des de l’any 2013 i fins l’actualitat Formadora i Consultora en l'àmbit sociosanitari i educatiu facilitant la revisió de models de gestió i atenció a les persones, l'educació emocional, la comunicació i el lideratge.

Foto Bego

Begoña García

Diplomada en Enfermería. Experta en Educación por la Salud. Máster en Inteligencia Emocional en Organizaciones. Máster en Counselling o Relación de ayuda. Formadora en Inteligencia Emocional, en Educación Emocional a través de la música y counsellor. Coordinadora Asistencial empresa 5 Servicios, Coordinadora de Formación Centre SAMC, counsellor Centro de Escucha CAMINEM (Asociación Catalana de Profesionales del Counselling).

Jose Luis Buenache

José Luis Buenache

Llicenciat en Dret i Màsters en Dret Públic i en Lideratge per a la Gestió Social. Coordinador del postgrau d'Habilitats Directives per a Entitats de l'Economia Social d'UManresa. Coordinador de Desenvolupament Territorial d'Amics de la Gent Gran i Director de Desenvolupament Corporatiu de la Fundació Sociosanitària de Manresa. Consultor social i formador a institucions socials i sanitàries. Coordinador del programa Osona Cuidadora de la Càtedra de Cures Pal·liatives de la UVIC.

Samuel Lozano

Llicenciat en Psicologia i especialitzat en Gerontologia Social Aplicada, és Coordinador d’Equip de Humà i de Qualitat de la Fundació Germans Aymar i Puig durant els últims 10 anys, àmplia experiència en la gestió de personal en el sector residencial i domiciliari, així com en la implementació de Sistemes de Gestió de Qualitat basats en normativa ISO 9001 i UNE 158 per la millora de l’atenció assistencial.

Belen Soto

Llicenciada en Gestió comercial i màrqueting, Màster en direcció d’empreses, certificació en coaching executiu, curs d’avaluadora del model FPQM i integració dels sistemes de qualitat. Des de l’any 2001 ha desenvolupat la seva activitat professional a diferents empreses del sector sociosanitari com a directora de serveis, directora màrqueting i comunicació i responsable de qualitat. Formadora i consultora en implantacions de qualitat a l’àmbit sociosanitari. Docent en diferents programes universitaris , en mòduls de qualitat de serveis sociosanitaris, integració de la gestió de qualitat i atenció centrada en la persona. Docent en cursos i seminaris a diferents empreses del sector sociosanitari. Secretaria i membre del Comité Executiu de AERTE (Patronal Valenciana d’Atenció a la Dependència).