(21.1) Estimulació cognitiva a persones de la tercera edat

Expedient PS20200036. Convocatòria de formació sectorial 2020-2021, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.

Inici del curs
15-06-2021
Finalització del curs
01-07-2021
Calendari
15,17,22,29 de juny i 1 de juliol
Horari
de 15:00 a 18:00
Durada
15 hores
Modalitat
Aula virtual
On es fa?
Campus Virtual d'ACRA
Places disponibles
0
Preu
0 euros
Documents
estimulacio cognitiva

Contingut del curs

Objectius:

Conèixer i desenvolupar activitats de psicoestimulació que ajudin a frenar el deteriorament cognitiu de les persones amb demències.

Per tal motiu, en finalitzar el curs el participant ha de ser capaç de:

1. Obtenir els coneixements elementals que defineixen l'estimulació cognitiva.

2. Fer servir l'Escala Global del Deteriorament de Reisberg per a un posterior disseny d'intervenció

3. Conèixer les tècniques bàsiques d'estimulació cognitiva.

4. Classificar els diferents tipus de pacients i situacions que es poden donar en la intervenció

5. Adquirir els coneixements necessaris que els ajudin a entrenar totes les funcions cognitives en funció de la fase de deteriorament en què es troben els usuaris.

6. Utilitzar els recursos, estratègies i elements teoricopràctics que ajudin a mantenir / retardar el deteriorament de les funcions cognitives.

7. Saber identificar i catalogar els objectes de la vida quotidiana com a recursos d'estimulació cognitiva.

8. Coordinar equips de treball en l'aplicació de recursos i estratègies per potenciar la funció cognitiva dels usuaris

 

Continguts:

1. Definició d'estimulació cognitiva

 

2. Principals tècniques que s'utilitzen en l'estimulació cognitiva

2.1. Teràpia d'Orientació a la Realitat

2.2. reminiscències

 

3. Classificació i tractament de pacients dements

3.1. Pacients que no volen fer res

3.2. Pacients apàtics o sense motivació

3.3. Pacients que criden l'atenció del grup, que són molt participatius o "protagonistes"

3.4. Pacients poc participatius, però motivats

3.5. Pacients que es comporten d'una manera agressiu

3.6. Pacients que s'angoixen o que presenten ansietat durant la realització de les activitats

3.7. Pacients que diuen paraules grolleres o improperis

3.8. Pacients que molesten o interrompen

3.9. Treballar amb un grup en què uns pacients són molt ràpids i altres molt lents

3.10. Pacients als quals no els agrada la tasca proposada

3.11. pacients manipuladors

3.12. Pacients que varien en el seu rendiment d'un dia a un altre

 

 

4. Activitats per a l'entrenament de les funcions cognitives

4.1. Què és el que cal entrenar en cada fase?

4.2. Estimulació de l'Orientació: temporal, espacial i personal

4.3. Estimulació del Llenguatge: oral i escrit

4.4. Estimulació de la Praxis

4.5. Estimulació de les Gnòsies

4.6. Estimulació de la Memòria

4.7. Estimulació de l'Esquema Corporal (propi i aliè)

4.8. Estimulació de les Funcions Executives

4.9. Estimulació de les Activitats significatives

4.10. Estimulació del Càlcul

 

logo conforcat         

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General, Autònoms o que están en situación d'ERTO.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública no poden accedir a aquest Pla de Formació.

 

La formació es realitzarà mitjançant l'aplicació Adobe Connect. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:

Info Adobe

logo conforcat         

Docents

PIlar Cases

Pilar Cases

Llicenciada en Pedagogia, Màster en Ecologia Emocional, Màster en PNL i Màster en Intervenció i qualitat de vida de gent gran. Docent de formació específica adreçada a professionals d'àmbit social, educatiu i sanitari. Atenció socioeducativa amb col•lectius d’adults i gent gran. Docent de tallers de Resiliència. Tutora de cursos de formació permanent del professorat.