Notícies

29 de gener de 2015

Ajornament de la facturació electrònica al Departament de Benestar Social i Família

Les aplicacions tècniques proposades per les administracions encara no estan adaptades als requisits mínims per admetre les factures emeses pels proveïdors.

El Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya ha comunicat recentment que la facturació electrònica no es podrà aplicar aquest mes de gener, tal i com estava inicialment previst. En una nota emesa ahir, el departament assegura que “les aplicacions i el circuit de facturació electrònica continuen sense estar adaptats als requisits mínims” i que “les factures del mes de gener de 2015 es poden presentar en paper i pel mateix canal que es presentava fins ara”.

Des d’ACRA som conscients de tots els problemes que estan patint els socis a l’intentar tramitar les factures electròniques al llarg d’aquestes setmanes. Hem rebut moltes trucades i hem analitzat al detall diversos programes aplicatius de facturació electrònica, els quals contenen diverses errades que impedeixen una correcta tramitació de cada factura.

Com a ACRA hem derivat aquestes incidències tècniques al Departament de Benestar Social i Família, a qui hem traslladat també la nostra preocupació per la falta de previsió i coordinació en un tema que no hauria de significar cap problema sinó al contrari, esdevenir una oportunitat per agilitzar i millorar els tràmits amb les administracions.

La Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i de creació del registre comptable de factures en el sector públic, regula l’obligació de trametre les factures d’imports superiors a 5.000 € en format electrònic a les administracions públiques a partir del 15 de gener de 2015 per a les entitats incloses a l’article 4 de la Llei.