Nova fórmula d'increment de tarifes per a facilitar l'equiparació salarial

L'acord de bases per a la construcció d'un sistema d'equiparació salarial estableix com a elements centrals de càlcul de la nova tarifa el salari mínim de referència de Catalunya (19.600 €), i el salari mitjà dels professionals de cada empresa.

A partir d’aquests paràmetres, es plantegen tres escenaris diferenciats d’increment de tarifes, vinculats al compromís salarial que assumeixi cada empresa.

Escenaris de tarifes pel 2026

  • Grup A: entitats que es troben per sota del primer llindar (19.600 € de salari mitjà). Increment de tarifa segons IPC (2,5% per aquest any).
  • Grup B: entitats que es troben entre el primer llindar (19.600 € de salari mitjà) i el segon llindar (21.000 € de salari mitjà). Increment de tarifa del 6,38%.
  • Grup C: entitats que es troben per sobre del segon llindar (21.000 € de salari mitjà). Increment de tarifa del 8,14%

A qui afecta?

Als serveis socials que tenen places finançades pel Departament de Drets Socials i Inclusió en regim de concert i col·laboració. També a les entitats amb gestió delegada.

Quan s'aplica?

Aquest acord de nou sistema de tarifes s’ha d’aprovar i publicar durant el segon trimestre del 2026. Tanmateix, amb caràcter retroactiu, des de l’1 de gener.

Com es farà?

Es passa d’un sistema lineal de tarifes a una nova fórmula en què es recompensa l’esforç retributiu i en què el salari mitjà de cada empresa és l’element clau per conèixer a quina tarifa es pot adherir. Per tant, segons el salari mitjà de cada empresa, a partir de dos llindars establerts per l’Administració, s’estableixen tres escenaris d’increment de tarifa.

Objectiu

Equiparació salarial dels treballadors/es de la xarxa de serveis socials concertats o amb finançament públic amb els de l’àmbit públic del sector social entre el 2026 i 2030, establint un nou sistema de tarifes (diferent a l’increment lineal utilitzat fins ara).

Què he de fer?

1 - Utilitza la calculadora ACRA per obtenir una fotografia de partida de la teva situació. Aquest resultat et servirà de base per decidir en quin escenari de tarifa i d’equiparació salarial et vols posicionar el 2026.

2 - Un cop es publiqui al DOGC l'Ordre per la qual s’actualitzen els preus i imports de determinats serveis socials de la Xarxa de Serveis Socials d’Atenció Pública 2026 s'iniciarà el procediment per adherir-se a aquest nou sistema.

Teniu més dubtes? Consulteu el FAQS que trobareu al final d'aquesta pàgina. Allà us resolem les preguntes més habituals.

I recordeu, els associats d'ACRA disposen d'un assessorament especial i exclusiu!

Us han quedat dubtes?

Laura Rodrigo

Icona telèfon

93 241 78 41