Notícies

17 d'octubre de 2019

Tecnologia al servei de l’atenció en la 5a Jornada en ACP

300 professionals omplen l’auditori del Cosmocaixa en una nova edició marcada per l'intercanvi de coneixements, la reflexió i el debat entorn les necessitats i les preferències de la gent gran

jornada acp 2019 01
Reviviu la 5a Jornada en ACP: totes les presentacions

Si voleu reviure les experiències que es van presentar a la Jornada en ACP o aprofundir en les diferents ponències que s'hi van celebrar, o bé si us la vau perdre, podeu consultar totes les presentacions de la Jornada a través d'aquest enllaç.

La persona en el centre i la tecnologia com una eina imprescindible per millorar aquesta atenció. Aquesta és la principal conclusió de la 5a jornada en ACP celebrada avui amb la presència de 300 persones que han desafiat els problemes de mobilitat per assistir a un esdeveniment marcat de nou per l'intercanvi de coneixements, la reflexió i el debat entorn l’atenció a la gent gran.

Un 80% dels assistents al Cosmocaixa ha reconegut que la tecnologia no despersonalitza el tracte envers dels usuaris, una àmplia majoria de professionals molt heterogenis. Gerents, directores i personal d’atenció directa que han fet sentir la seva opinió al llarg d’una jornada molt àgil, amb continguts variats i espai per algunes sorpreses.

Especialment celebrada ha estat la intervenció del robot Pepper, adaptat per interactuar amb persones grans i que ha mantingut una conversa amb el director d’estratègia d’ACRA, el Dr. Toni Andreu, que també ha moderat una taula de debat amb experts en atenció i tecnologia.

La presidenta d’ACRA, Cinta Pascual, ha reconegut que el sector està molt més avançat en aplicació de l’ACP que l’àmbit de Salut, però ha demanat als assistents que preguntin als usuaris què volen, com podem adaptar-nos a les seves necessitats i preferències.

Les vuit experiències presentades pels socis han constituït, tal i com passa cada any, un dels punts més destacats de la jornada. Tot i diferir molt entre sí tant pel contingut com per la mateixa presentació, han coincidit en situar la persona en el centre de l’atenció, en un reflex fidel del propòsit d’aquesta jornada.

La part més científica de la jornada ha tingut el seu espai amb les ponències de Ricard Faura, cap del servei d’inclusió i capacitació digital de la Generalitat de Catalunya, i de Begoña Román, doctora en Filosofia. Faura ha qualificat la societat del coneixement com una oportunitat per l’experiència mitjançant múltiples exemples intergeneracionals, i Román ha fomentat la seva intervenció en els límits ètics i possibles conflictes en la convivència entre màquines i persones pel que fa a l'atenció a la gent gran.

Galeria d'imatges