Notícies

13 de febrer de 2023

Publiquem el nou Decàleg del Servei d’Atenció Domiciliària

Aquest document elaborat pel Consell Sectorial de SAD d’ACRA té per objectiu donar a conèixer els drets i els deures de les empreses prestadores de serveis, així com els que també tenen les persones que contracten el recurs

El Consell Sectorial de SAD d’ACRA ha publicat el Decàleg del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) amb deu punts necessaris per una atenció professional i de qualitat. Aquest document té per objectiu donar a conèixer els drets i els deures de les empreses prestadores de serveis, així com els que també tenen les persones que contracten el recurs.

L’acreditació de l’empresa per part de les administració, l’establiment d’un contracte assistencial amb els drets i deures de l’usuari, la contractació d’una pòlissa de responsabilitat civil, la importància de la formació dels professionals contractats i l’assignació d’un professional coordinador de referència són alguns dels punts inclosos en aquest decàleg.

El servei d’atenció domiciliària dona suport a les persones amb una autonomia limitada i que necessiten ajuda en les activitats quotidianes de la vida diària. És un servei al que s’hi poden acollir des d’infants fins a gent gran, sent aquest últim col·lectiu especialment important en número de serveis i persones ateses per la seva vulnerabilitat i el sobre envelliment de la població.

El Consell Sectorial de SAD és un òrgan de participació d’ACRA que engloba els més de cent serveis associats d’aquesta tipologia. Donar a conèixer l’atenció domiciliària com a recurs de referència per a la ciutadania és el principal objectiu, així com fomentar uns serveis de qualitat i professionals.