(7.2) Control de temps i productivitat

Expedient PT20220019. Convocatòria de formació transversal 2022-2023, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.

Inici del curs
19-06-2023
Finalització del curs
14-07-2023
Calendari
Del 19 de juny al 14 de juliol
Durada
30 hores
Modalitat
Teleformació
On es fa?
Campus Virtual d'ACRA
Places disponibles
0
Preu
0€
Documents
EINES I PRODUCTIVITATS

Contingut del curs

OBJECTIU GENERAL:

- Capacitat per a la realització d'estudis de mètodes de treball i presa de temps en l'activitat industrial.

OBJECTIUS ESPECÍFICS: 

- Fer i executar estudis de mètodes i temps de treball 
- Planificar i controlar la producció 
- Adquirir un millor domini en la planificació de les nostres activitats professionals i personals 
- Aprendre a identificar quins són els “lladres de temps” individuals més freqüents i com afrontar-los de forma adequada 
- Aprendre a identificar els “lladres de temps” externs i com podem controlar-los 
- Aprendre a utilitzar nous models d’actuació, suports instrumentals, processos i metodologies de treball 
- Aprendre a evitar l’estrès que provoca una mala gestió del temps 
- Augmentar la productivitat i eficàcia del nostre treball diari i disposar de més espais de temps personal i/o familiar 
- Adquirir hàbits de gestió del temps que ens permetin tenir una vida més saludable 

 

CONTINGUTS:

1. Introducció a la mesura de temps 
  1.1. El temps com a recurs El temps, un recurs perible 
  1.2. Canvi d’hàbits respecte la gestió del temps 
  1.3. Perills d’algunes conductes: excessiu perfeccionisme, la procrastinació 
  1.4. El treball per objectius 
  1.5. La roda de Deming 
 
2. Requisits de l'estudi de temps 
  2.1. Eines per a la gestió eficaç del temps  
  2.2. La priorització de tasques 
  2.3. La planificació: Planning anual, full de registre, l’agenda, planificacions trimestrals i/o mensuals, planificacions setmanals, planificacions setmanals, planificacions diàries 
  2.4. Seguiment, control i avaluació del treball: us d’indicadors d’assoliment, registre d’activitat diària 
  2.5. Conducció eficaç de reunions 
 
3. Tècniques per a l'estudi de temps 
  3.1. Mecanismes de control . Activitats d’alt i baix rendiment 
  3.2. Les activitats d’alt rendiment: establiment de dates límit, corbes de rendiment, tècniques per crear nous hàbits 
  3.3. Les activitats de baix rendiment 
  3.4. Organització de la jornada: inici, transcurs i final. Us de bones pràctiques 
 
4. Suplements i temps tipus 
  4.1. Lladres del temps  
  4.2. Els lladres interns: identificació i directrius per afrontar-los 
  4.3. Els lladres externs: identificació i directrius per afrontar-los 
 
5. Mostrejos de treball 
  5.1. La delegació 
  5.2. Beneficis de la delegació 
  5.3. Tasques delegables i les no delegables 
  5.4. Metodologia pràctica de la delegació: objectius, fases, recursos i fites temporals 
  5.5. Com afrontar possibles dificultats a l’hora de delegar 
 
6. Temps estàndard i fórmules de temps 
  6.1. El control de l’ús del propi temps: aplicació pràctica  
  6.2. El registre de la manera com s’empra realment el temps 
  6.3. Anàlisi d’aquest registre: identificació de tasques no productives, detecció d’hàbits negatius i reprogramació del temps 

 

logo conforcat         

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General, Autònom o en situació d'ERTO.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.

 

La formació es realitzarà dins el Campus Virtual d'ACRA. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:

teleformació

 

logo conforcat         

Docents

Cris Ruiz

Cris Ruiz

Diplomada en infermeria, Postgrau en infermeria gerontogeriàtrica i Postgrau en gestió de residències i serveis per a la gent gran. Màster en intel·ligència emocional a les organitzacions i Màster en ecologia emocional. Experiència Laboral a la fundació privada Betsan com a infermera, Cap de serveis i Directora fins a l’ any 2015. Des de l’any 2013 i fins l’actualitat Formadora i Consultora en l'àmbit sociosanitari i educatiu facilitant la revisió de models de gestió i atenció a les persones, l'educació emocional, la comunicació i el lideratge.