(26.1) La gamificació en l'aprenentatge

Expedient PS20200036. Convocatòria de formació sectorial 2020-2021, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.

Inici del curs
30-11-2021
Finalització del curs
17-12-2021
Durada
20 hores
Modalitat
Teleformació
On es fa?
Campus Virtual d'ACRA
Places disponibles
10
Preu
0 euros
Documents

Contingut del curs

Objectius:

 -Conèixer les oportunitats educatives que ofereix el joc en l'educació en el temps de lleure

-Saber què són els centres de recursos lúdics.

-Aprendre com n'és d'important triar els jocs a partir dels objectius pedagògics que es volen treballar.

-Adquirir una visió àmplia dels jocs a partir de l'anàlisi de les diferents classificacions del joc; sobretot els jocs físics i esportius i l'esport tradicional.

 -Analitzar el paper de l'educador durant tot el procés del joc.

 

Continguts:

1. La gamificació com a Eina educativa emocional.

  - Què és gamificació?

  - Què és un joc?

  - Característiques pròpies dels jocs.

  - Alternate Reality games.

  - Diferències entre game i play.

2. El cercle màgic.

  - Les emocions i la gamificació.

3. Introducció.

  - La motivació per Ryan i Deci.

  - La motivació Segons Pink.

  - El model RAMP.

  - La teoria del Flux de Csikszentmihalyi.

  - La teoria de l'Establiment d'objectius de Locke i Latham.

  - Model de gamificació.

 4. Dissenyem un sistema de gamificació.

  - El concepte de diversió en els jocs.

  - La motivació dels jugadors.

  - Tipus de jugadores.

 5. Disseny d'un sistema de gamificació.

  - Bucles d'activitat.

  - Disseny d'un sistema gamificat.

 

logo conforcat         

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General, Autònoms o que están en situación d'ERTO.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública no poden accedir a aquest Pla de Formació.

 

La formació es realitzarà dins el Campus Virtual d'ACRA. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:

Info teleformació

 logo conforcat         

Docents

PIlar Cases

Pilar Cases

Llicenciada en Pedagogia, Màster en Ecologia Emocional, Màster en PNL i Màster en Intervenció i qualitat de vida de gent gran. Docent de formació específica adreçada a professionals d'àmbit social, educatiu i sanitari. Atenció socioeducativa amb col•lectius d’adults i gent gran. Docent de tallers de Resiliència. Tutora de cursos de formació permanent del professorat.