(17.1) Gestió del temps

Expedient PT20220019. Convocatòria de formació transversal 2022-2023, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.

Inici del curs
13-04-2023
Finalització del curs
08-05-2023
Calendari
Del 13 d'abril al 8 de maig
Durada
20 hores
Modalitat
Teleformació
On es fa?
Campus Virtual d'ACRA
Places disponibles
0
Preu
0€
Documents
gestio del temps

Contingut del curs

OBJECTIUS GENERALS:

  • Conèixer i aplicar les tècniques d’administració del temps per aconseguir els objectius.

 

OBJECTIUS ESPECÍFICS:

  • Comprendre què entenem exactament per temps.
  • Conèixer les seves principals característiques.
  • Diferenciar entre la gestió de les tasques i dels objectius.
  • Conèixer per què es perd el temps.
  • Conèixer els principals models d'organització i productivitat personal.
  • Administrar el seu temps i energia de manera més efectiva.
  • Organitzar el seu temps i el flux de treball.
  • Cuidar el seu nivell d'energia, mantenint-lo alt per poder aplicar tot l’après.
  • Determinar en quin tipus d'activitats empra el seu temps.
  • Actuar amb proactivitat.
  • Dissenyar els seus objectius conscientment.
  • Tenir algunes idees sobre com mantenir-se actualitzat.
  • Identificar els principals lladres de temps que consumeixen les seves energies.
  • Reflexionar sobre quins són els motius pels quals cauen en algun o varis d'aquests lladres de temps.
  • Aprendre eines que els facilitin acabar amb ells.

 

CONTINGUTS:

1. Aproximació al concepte de temps
  1.1. Concepte de temps i mitologia
  1.2. Diferents interpretacions
 
2. Característiques del temps

3. El maneig del temps
  3.1. Manera rellotge vs manera brúixola
  3.2. Manera rellotge
  3.3. La tècnica pomodoro
  3.4. La Llei de Parkinson
  3.5. Entre nyap i perfeccionisme: la zona d'eficiència
  3.6. Manera brúixolq

4. Causes de la pèrdua de temps
  4.1. Principals motius
  4.2. Creences sobre la gestió del temps

5. Organització i productivitat personal
  5.1. Evolució històrica
 

6. Els principals models de productivitat personal
  6.1. El model de productivitat de Bàrbara Berckhan
  6.2. El model de productivitat de David Allen
  6.3. El model de productivitat de Leo Babauta

7. Gestió del propi estat
  7.1. Canviar l'enfocament
  7.2. Cas d'estudi
  7.3. La forma com l'estrès afecta al rendiment

8. Un nou enfocament en la gestió del temps
  8.1. Canvi de paradigma
  8.2. Els set hàbits
  8.3. La Victòria privada. Els tres primers hàbits
  8.4. La Victòria pública
  8.5. Hàbit 7

9. Aportacions de Stephen Covey a la gestió del temps
  9.1. Proactivitat
  9.2. Començar amb una finalitat en ment
  9.3. Afilar la serra
  9.4. Primer el primer: tasques urgents i importants
  9.5. La matriu de la gestió del temps
  9.6. Ocupar-nos del que és important

10. Els lladres de temps
  10.1. Qüestions prèvies
  10.2. Cas d'estudi

11. Aprofitar els bioritmes personals
  11.1. La Teoria dels bioritmes
  11.2. Factors influents en els bioritmes diaris
  11.3. Imprevists

12. Visites, cridades, Emails
  12.1. Visites
  12.2. Cridades
  12.3. Emails

13. Reunions
  13.1. Preparar la reunió
  13.2. Algunes idees per a la reunió
 
14. Multitasca

15. Planificar i prioritzar

16. Tasques elefant i tasques ratolí

17. Procrastinació
  17.1. Concepte
  17.2. Motius interns
  17.3. Motius externs

18. Delegar

19. Les noves tecnologies: Facebook, Twitter, WhatsApp...
  19.1. Els nous lladres de temps
  19.2. Navegació inconscient
  19.3. Xarxes socials
  19.4. Blogs i notícies

 

logo conforcat         

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General o Autònom.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.

 

La formació es realitzarà dins el Campus Virtual d'ACRA. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:

teleformació

logo conforcat         

Docents

Foto Tanit

Tanit González

Llicenciada en Psicologia, Màster en Educació en Valors, Màster en Trastorn Mental Greu, Postgrau en Educació Emocional, entre d’altres. Ha treballant per diverses institucions sociosanitàries i educatives com a psicòloga, coordinadora tècnica i realitzant atenció directa individualitzada. Assessora i Formadora experta en Psicologia i Desenvolupament d’ habilitats, competències i talent, amb més de 15 anys d’ experiència en transformació d’ equips i persones. Experiència docent en diferents institucions sociosanitàries formant a personal sanitari en atenció i comunicació amb la família i l’usuari/a, estimulació cognitiva en el deterior cognitiu, abordatge en demències i altres alteracions degeneratives i/o mentals. Imparteix formació en els Certificats de Professionalitat en l’Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions i en domicilis i ha col·laborat en projectes d’investigació en universitats relacionats amb la gent gran. Actualment és professora d’universitat i formadora en diferents institucions públiques i organitzacions.