(10.1) Eines de coaching. Nivell I

Expedient PT20230013. Convocatòria de formació transversal 2023-2024, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.

Inici del curs
20-03-2024
Finalització del curs
15-04-2024
Durada
30 hores
Modalitat
Teleformació
On es fa?
Campus Virtual d'ACRA
Places disponibles
0
Preu
0€
Documents
coaching

Contingut del curs

OBJETIU GENERAL:

Realitzar una introducció al món del coaching entenent quins són els seus principis, quines habilitats són les principals i l'ús de les eines en diferents entorns.

 

MODUL 1: Introducció all Coaching (12 hores)

OBJECTIU: Introduir els conceptes i les habilitats del coaching com l'escolta activa i l'art de preguntar 

CONTINGUTS:

  • Explicació de l'ús del coaching
    o   Definició de diversos referents i associacions
    o   Explicació de la base teòrica del Coaching
    o   Descripció del Rol del coach
    o   Anàlisi de codi ètic segons la ICF (International Coaching Federation)
    o   Comprensió de les competències fonamentals d'un coach
    o   Desenvolupament d'un procés de coaching
    o   Identificació de diferents tipus de coaching
  • Síntesi de la Història del Coaching
    o   Coneixement dels seus orígens i les tres fites històriques: la maièutica, la psicologia humanista, coaching esportiu
    o   Introducció als tres corrents/escoles del coaching: americana, europea, ontològica
  • Anàlisi de les habilitats fonamentals d'un procés de coaching
    o   L'escolta activa
    o   La presència
    o   La influència dels silencis
    o   L'art de la pregunta
  • Classificació dels Beneficis del Coaching
    o   Personal (autoconeixement, definició i consecució d'objectius, empoderament i autoconfiança, gestió emocional)
    o   A les relacions (millora en la comunicació, gestió de conflictes, cohesió d'equip)


MÒDUL 2:
El coaching a la pràctica (18 hores) .

OBJECTIU: Practicar amb eines i metodologies emprades en coaching, reconeixent les nostres pròpies emocions i les de les altres persones.

CONTINGUTS:

  • Identificació de les emocions i el coaching
    o   Definició
    o   Identificació de les primàries
    o   Gestió de les col·lectives
  • Explicació del cervell i les emocions
    o   Reptilià
    o   Límbic
    o   Racional
  • Aplicació de la Intel·ligència emocional i coaching
    o   Les 5 habilitats de la intel·ligència emocional
    o   Gestió d'habilitats socials
  • Aplicació del Model GROW
    o   Definició de l'objectiu
    o   Descripció de la Realitat
    o   Enumeració de les Opcions
    o   Elaboració del Compromís
  • Elaboració d'objectiu SMART
    o   Distinció d'Especific
    o   Determinació de Mesura
    o   Explicitació d'Arribable
    o   Definició de Rellevant
    o   Precisió d'A temps
  • Definició de Filosofia Kaizen
    o   Coneixement i origen
    o   Elaboració del Pla de millora contínua
    o   Anàlisi de Cicle de Deming
  • Anàlisi del Coaching per Valors
    o   Identificació dels valors essencials
    o   Funcionament del model triaxial dels valors
    o   Distinció dels nivells neurològics

 

Els continguts formatius del curs estan dissenyats en castellà 

logo conforcat         

 

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General, Autònom o que están en situación d'ERTO.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada

La formació es realitzarà dins el Campus Virtual d'ACRA. Per seguir correctament les classes, és necessari que compleixeis aquests requisits:

teleformació

 

 

logo conforcat         

Docents

Francesc Sedo 2021c

Francesc Sedó Capdevila

Màster en Coaching i Lideratge Personal per la Universitat de Barcelona, Màster Practitioner en PNL, Especialista en Educació Emocional per la FEM (Fundació per a l'Educació Emociona) i Llicenciat en Química per la Universitat de Barcelona. Des de l'any 1995 fins el 2008 ha treballat com a professor de secundària i tutor. A partir de l'any 2008 treballa com a formador en Coaching, Resolució de Conflictes, Intel•ligència Emocional i Gestió d'Equips per a diverses entitats. Ha desenvolupant un programa de Coaching per a docents que actualment tutoritza a PRISMA. Realitza processos de coaching personal a adults i adolescents i tallers de coaching grupal. És membre fundador de l'associació de coaches Coaching Catalunya. Coautor del llibre "Coaching a la pràctica: 10 històries reals d'èxit" publicat per l'editorial Amat l'any 2013.