Mòdul 1 (UF0128) - Suport en l'organització d'activitats per a persones dependents en institucions (Codi 15.1)

Inici del curs
14-03-2016
Finalització del curs
13-04-2016
Horari
de dilluns a dijous de 15:15 a 19:45 (14/03 de 18:15 a 19:45 i 12/04 i 13/04 de 15:00 a 20:00)
Durada
70 hores
Modalitat
Presencial
On es fa?
Sant Joan Despí (Barcelona)
Places disponibles
0
Preu
Gratuït
CP Sociosanitari

Contingut del curs

Unitat formativa 2 del Mòdul 1 del Certificat de Profesionalitat d'Atenció sociosanitaria a persones dependents en institucions socials.

 

OBJECTIU GENERAL:
1. Definir el procés de desenvolupament d'intervencions dirigides a cobrir activitats de la vida diària de les persones i potenciar la millora i/o el manteniment de l'autonomia.
2. Establir la forma de participació en l'organització d'activitats sociosanitàries en una institució social i explicar la col·laboració amb l'equip interdisciplinari.

OBJECTIUS ESPECÍFICS:
1. Identificar els nivells d'autonomia de persones dependents i relacionar-los amb la cobertura de necessitats d'atenció bàsica, que permetin adaptar-se a protocols d'actuació.
2. Explicar diferents procediments que fomentin la participació dels usuaris.
3. Reconèixer i valorar la forma d'acompanyament en les activitats de la vida diària.
4. En un supòsit pràctic d'intervenció en una institució de persones dependents, que té com a referent el programa establert pel professional competent, cal definir actuacions per desenvolupar les activitats de la vida diària.
5. Descriure la participació en la realització d'activitats sociosanitàries en institucions socials i indicar les funcions que cal desenvolupar durant aquestes.
6. Explicar la forma de transmetre informació als usuaris sobre el desenvolupament de les activitats sociosanitàries.
7. En un supòsit pràctic de simulació de desenvolupament d'activitats sociosanitàries en una institució social, cal:
Informar els usuaris sobre el desenvolupament de les activitats previstes i facilitar la seva participació.
Considerar les característiques i els interessos dels usuaris en la realització de les activitats.
 - Observar les incidències en l'ordre i l'estat dels materials, i comunicar-les a l'equip interdisciplinari.
8. Comparar diferents inventaris de mobiliari tipus i materials corresponents a institució d'atenció a persones, i analitzar-ne les característiques, condicions d'ús i utilitat.
9. A partir d’un supòsit pràctic d'organització espacial d'una petita institució, degudament caracteritzat, cal:
 - Identificar les necessitats específiques de condicionament de l'entorn: de mobilitat, de desplaçament, d'ús i utilitat.
 - Dissenyar la distribució espacial adequada a la situació.
 - Identificar les ajudes tècniques que calgui aplicar i les verificacions per garantir-ne el funcionament correcte.
 - Confeccionar la llista de mobiliari i instruments de treball.
 - Programar i temporalitzar les intervencions.
10. A partir de documentació sobre plans de cures individualitzades, cal:
 - Definir-ne els elements constitutius.
 - Descriure les característiques i necessitats que presenta l'usuari en cada cas.
 - Deduir la informació que cal recopilar per elaborar-la.
 - Associar les intervencions planificades a les necessitats i característiques de l'usuari.
 - Identificar els criteris i les estratègies establerts.

CONTINGUTS:
1. Participació en la preparació d'activitats en institucions socials.
 - Protocols d'actuació i el seu seguiment.
 - Participació de l'usuari en les activitats diàries de la institució.
 - Autonomia de l'usuari.
  o Autonomia en les activitats bàsiques de la vida diària.
  o Autonomia en les activitats instrumentals de la vida diària.
 - Acompanyament en les activitats de la vida diària de l'usuari segons instruccions del professional responsable.
 - Informació als usuaris per al desenvolupament de les activitats:
  o Característiques i interessos dels usuaris.
  o Incidències i resposta de les activitats.
2. Organització d'activitats en institucions socials.
 - Protocols d'actuació.
 - Transmissió a l'usuari d'informació sobre les activitats. Activitats opcionals, voluntàries i obligatòries.
 - Maneig dels materials més comuns per realitzar activitats en institucions socials.
  o Materials fungibles i inventariables.
  o Jocs de taula.
  o Realització d'inventaris i llistes.
 - Revisió de l'estat de les ajudes tècniques.
 - Distribució i adequació d'espais i mobiliari.
 - Comprovació de les condicions de seguretat i accessibilitat.
 - Registre d'incidències.
3. Participació en l'organització funcional en una institució sociosanitària.
 - Distribució de tasques.
  o Horaris.
  o Torns.
  o Grups de treball.
 - Transmissió de la informació. Utilització de llenguatges adequats a les necessitats dels usuaris dependents.
 - Ús dels indicadors de qualitat de les intervencions.
4. Col·laboració en el pla de cures individualitzat i la documentació bàsica de treball.
 - Pla de cures individualitzat.
  o Elements constitutius.
  o Professionals que hi intervenen.
 - L'expedient individual de l'usuari. Composició.
 - Protocols d'actuació.
 - Fulls d'incidència: formalització.
 - Utilització de la documentació sociosanitària manejada en institucions de persones dependents.
 - Recopilació i transmissió d'informació a l'equip de treball i a l'equip interdisciplinari.

Requisits

Per a formalitzar la inscripció al curs és imprescindible presentar a les oficines d'ACRA (Travessera de Gràcia, 40, pral. 2a de Barcelona) o enviar escanejada al correu martigues@acra.cat la següent documentació:

- Annex d'inscripció complimentat,
- Copia del DNI,
- Copia de la capçalera de l'última nòmina (o document de demandant d'ocupació en el cas d'aturats).

Requisits d’accés:

• Títol d’ EGB, ESO, Batxillerat, BUP, FP1 o superior.
• Les persones que no puguin acreditar aquesta formació hauran de superar una prova d’accés que es realitzarà el 25 de febrer a les 16:00 (competències clau en matemàtiques i llengua catalana o castellana nivell 4rt d'E.S.O.)

La data límit per a l’admissió de les inscripcions és el 08/04/2016 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.