Notícies
Nou de cada deu professionals d’atenció a les persones grans amb dependència són dones: el 85% ocupen càrrecs de direccions de centre i el 41% direccions generals
Així ho indica un baròmetre que ha realitzat ACRA i que mostra com han incrementat el número d’entitats que declaren implementar practiques per promoure la igualtat respecte l’any passat
L’Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA) ha posat de manifest el fort lideratge femení en el sector de l’atenció a les persones grans en situació de dependència en un acte que ha evidenciat que aquest àmbit presenta un sostre de vidre menys marcat que d’altres sectors similars, tot i que encara hi ha recorregut per fer. En un ambient reivindicatiu però clarament positiu, s’hi ha remarcat que el sector es construeix majoritàriament sobre el talent femení i que les dones, a més de sostenir la base assistencial, guanyen pes als espais de decisió.
Durant la presentació, la presidenta d’ACRA, Cinta Pascual, ha exposat les dades del Baròmetre de paritat de gènere, segons el qual gairebé 9 de cada 10 professionals del sector són dones, mentre que els homes representen poc més del 10% de les plantilles.
"Aquesta realitat mostra un sector clarament feminitzat i amb una gran capacitat de generar oportunitats per a les dones en l’àmbit de les cures i la gestió de serveis"
Les dades sobre direccions han estat especialment rellevants i s’han presentat en clau positiva. Les dones representen el 41% de les direccions generals i arriben fins al 85% de les direccions de centre, fet que indica que el talent femení no només és present a primera línia assistencial, sinó també en llocs de comandament. ACRA ha remarcat que aquestes xifres situen el sector per davant d’altres àmbits socials i sanitaris pel que fa a la presència de dones en càrrecs directius.
Tot i així, Pascual ha subratllat que encara hi ha feina per fer, especialment en l’accés a les direccions generals i en la consolidació de trajectòries professionals llargues i reconegudes per a les dones. L’entitat ha reafirmat el seu compromís per continuar impulsant mesures, formació i bones pràctiques que permetin reduir les bretxes existents i garantir que el lideratge femení es reflecteixi a tots els nivells de les organitzacions.
Un cop presentada la diagnosi, s’ha celebrat una píndola formativa a càrrec de Meritxell Benedí, centrada en el desenvolupament del lideratge femení i les eines per avançar cap a models organitzatius més igualitaris.
La sessió ha ofert recursos pràctics per a directius i professionals, i ha reforçat el paper d’ACRA com a agent actiu en la promoció de la igualtat d’oportunitats dins del sector de la gent gran amb dependència.

