Notícies
ACRA celebra la 10a edició de la Jornada d'Atenció Centrada en la Persona
Els reptes de l'envelliment en una societat digital ha estat la temàtica que ha centrat la jornada ACP d’enguany, posant en valor l’aplicació pràctica al sector amb experiències reals que mostren com la tecnologia pot millorar l’atenció a la gent gran amb dependència
L'Associació Catalana de Recursos Assistencials hem celebrat amb èxit la 10a edició de la Jornada d'Atenció Centrada en la Persona (ACP). Aquest any, l'esdeveniment s'ha centrat en els reptes de l'envelliment en una societat digital.
La jornada, que ha tingut lloc al CosmoCaixa de Barcelona, ha reunit més de 300 persones, principalment professionals d'entitats associades i de la resta del sector d'atenció a la gent gran amb dependència, així com representants institucionals, assegurant una perspectiva completa i enriquidora sobre els reptes i oportunitats en aquest àmbit.
La presidenta d'ACRA, Cinta Pascual, ha inaugurat l'acte destacant la importància de continuar treballant per adaptar els serveis assistencials als nous temps. "L'envelliment de la població i l'avenç tecnològic són dos fenòmens que van de la mà, i és essencial que estiguem preparats per afrontar els nous reptes que se'ns presenten amb totes les eines que tenim al nostre abast", ha afirmat. Pascual ha assegurat que “ACRA es compromet a seguir organitzant esdeveniments com aquest per fomentar el debat i la innovació en el sector assistencial, amb l'objectiu final de millorar la qualitat de vida de les persones grans”.
Durant la inauguració, la presidenta de l’entitat ha presentat el nou director general d'ACRA, Antoni Vidal, qui s’ha incorporat amb l'objectiu de seguir impulsant la innovació i la qualitat en el sector.
L'esdeveniment també hacomptat amb una conferènciade Cristina Aranda, cofundadora de MujeresTech, que ha aportat una visió innovadora sobre els reptes i les oportunitats de la intel·ligència artificial. A més, s'ha celebrat un debat sobre la soledat, entre Pilar Castro, professora del Departament de Psicologia de la Facultat de Ciències de la Salud de la Universidad de Deusto, i el director d’estratègia d’ACRA, Toni Andreu. El col·loqui ha permès explorar les diferents dimensions d'aquest fenomen i les possibles solucions per combatre'l.
El centre de la jornada ha estat la presentació de 14 experiències reals que introdueixen les noves tecnologies i la intel·ligència artificial en l'atenció a la persona, millorant el servei que reben els usuaris i facilitant la tasca als professionals. Aquestes experiències, que han tingut una molt bona acollida per part del públic assistent, han demostrat com les innovacions tecnològiques poden transformar positivament el sector assistencial.
L’acte ha finalitzat amb unacloendade la mà de Raúl Moreno, secretari general del departament de Drets Socials i InclusiódelaGeneralitat de Catalunya.