Notícies

6 de novembre de 2025

ACRA anuncia els guanyadors dels Premis ACRA 2025: reconeixement a la innovació, l’impacte social i l’excel·lència en l’atenció a les persones grans

Josep De Martí, el grup Mutuam, el grup Pere Mata i Fiatc residències són les persones i entitats escollides pel jurat que recolliran el guardó a la gala que se celebrarà el 20 de novembre 

L’Associació Catalana de Recursos Assistencials hem fet públics els guanyadors dels Premis ACRA 2025, que reconeixen les millors iniciatives i trajectòries professionals en el sector de l’atenció a les persones grans. Enguany, el jurat ha distingit projectes que destaquen per la seva innovació, impacte social i excel·lència professional, així com una figura referent en la transformació del model assistencial a Catalunya. 

Els Premis ACRA que ja arriben a la seva 23a edició s’han convertit en una cita ineludible per l’àmbit d’atenció a la gent gran amb dependència, posant en valor la tasca que fan les entitats i professionals per excel·lir en la seva tasca dia rere dia, innovant, creant noves fórmules per millorar l’atenció i, en definitiva, generant més i millor qualitat en la cura de les persones grans.  

Enguany, hem creat un nou guardó, el premi a l’excel·lència professional d’equips que vol posar en valor la tasca del conjunt de professionals en un sector on les persones, la seva dedicació, vocació i mestria són claus per la cura de la gent gran amb dependència. 

Premi a la millor aportació i trajectòria professional 

El premi ha estat atorgat a en Josep De Martí Vallès, fundador del portal Inforesidencias, per la seva contribució decisiva en la divulgació i transformació del model assistencial. Al llarg de la seva carrera, De Martí ha treballat per millorar la qualitat de vida de les persones grans i prestigiar el sector, consolidant-se com una veu clau en la defensa d’un envelliment digne i de qualitat. 

Premi ACRA a la Innovació 

El projecte Nutrició amb memòria: innovació en salut i identitat, impulsat per la Residència Mutuam La Creueta, converteix l’alimentació en una eina terapèutica, social i nutricional utilitzant com a base les receptes que elaboraven els mateixos residents. Aquesta iniciativa situa la persona gran al centre, transformant la cuina en un espai de salut, reminiscència i relació social. 

Premi ACRA a l’Impacte Social 

La Residència i Centre de Dia Llinars del Vallès ha estat guardonada pel projecte Art-teràpia i històries de vida, que dignifica l’envelliment a través de la creativitat i el reconeixement públic de les obres pictòriques de les persones grans. El projecte reforça vincles amb famílies i professionals, sensibilitza la societat i mostra les residències com entorns de creixement personal i cohesió comunitària. 

Premi ACRA a l’Excel·lència Professional d’Equips 

La Residència Cugat Natura ha rebut aquest premi per la iniciativa Cugat Talks, un cicle de conferències que posa en valor el treball multidisciplinari i la qualitat assistencial. Les sessions aborden temes clau com demències, gestió de dependències i benestar integral, creant espais de reflexió que reforcen el vincle amb les famílies i fomenten la cultura de millora contínua. 

La gala dels Premis ACRA es farà el dijous, 20 de novembre, a les 18.30 hores a l’Auditori Glòries.