(26.1/F) Gestió de la Informació Assistencial : Com gestionar els circuits documentals i la comunicació interna als centres de Gent Gran

Expedient PS20170025 Convocatòria de formació sectorial 2016-2017 subvencionada a través del Consorci per la Formació Contínua. Estan exclosos d'aquesta subvenció els treballadors de l'Administració Pública

Inici del curs
13-09-2016
Finalització del curs
28-09-2016
Horari
13, 19, 21, 26 i 28 de setembre de 15:00 a 19:00
Durada
20 hores
Modalitat
Presencial
On es fa?
ACRA
Places disponibles
0
Preu
Gratuït
Documents
Gestió Admin. Assist.

Contingut del curs

Objectius generals del curs:

  • Aprendre a planificar la Gestió de la Informació en un centre o servei.
  • Definir funcions i responsabilitats associades a la gestió de  la informació.
  • Establir com elaborar un Pla de Comunicació interna.
  • Vincular comunicació interna i gestió del coneixement i de les persones.
  • Presentar la "intracomunicació" al sector assistencial: les persones al centre de l'organització.
  • Conèixer i aplicar la normativa socio-sanitària en relació a les dades.
  • Aprendre a atendre  el client presencial i telefònicament.
  • Conèixer els principals sistemes de gestió de la informació d'un centre o servei.

 

Contingut general del curs:

0. Presentació 

1. La Gestió de la Informació Assistencial i la Comunicació Interna 

1.1.  Organització i planificació de la gestió de la informació assistencial

1.2.  Definició de les funcions i responsabilitats associades a la gestió de la informació assistencial

1.3. La comunicació interna i la cultura corporativa.

1.4. El diagnòstic de la comunicació interna. Casos pràctics.

1.5.  Com elaborar un Pla de Comunicació Interna.

1.6.  La "intracomunicació": les persones al centre de l'organització.

 2. Gestió de la documentació Assistencial

2.1. La confidencialitat de les dades

2.2. Compromís i secret professional davant dels nous paradigmes d'atenció a les persones.

2.2. Revisió de la Normativa reguladora de la LOPD

2.3. Gestió Documental versus Gestió de Qualitat: circuits i gestió del risc associat.

 3. Les técniques d'atenció al client

3.1. La gestió i recepció de trucades

3.2. Nivells d'Escolta

3.3. Actituds i habilitats personals en la primera impressió

3.4. Recollida de dades, raport i documentació per a una bona gestió i seguiment de les trucades.

3.5 Exercicis i casos pràctics

 4. Els sistemes d'informació

4.1. La gestió de la informació en un centre o servei.

4.2. Software de gestió de les dades. 

5. Avaluació.

 

Requisits

Per a formalitzar la inscripció al curs és imprescindible presentar a les oficines d'ACRA (Travessera de Gràcia, 40, pral. 2a de Barcelona) o enviar escanejada al correu formacio2@acra.cat la següent documentació abans del 05/09/2016

- Annex d'inscripció 1 i 2 complimentats,
- Copia del DNI,
- Copia de la capçalera de l'última nòmina (o certificat de demandant d'ocupació -DONO- en cas d'aturats).

Docents

Raquel Calatayud

Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per l’UPF de Barcelona. Llicenciada en Dret per la UOC. Màster en Gerontologia Social Aplicada per la Fundació Bosc & Gimpera (Primer cicle). Professora col·laboradora en diferents programes universitaris i en mòduls de gestió econòmic-financera de formació de postgrau pel sector de serveis a persones grans. Delegada de la consellera de Salut durant la Covid19 per a la coordinació de les actuacions en matèria social als centres socials de caràcter residencial a l'Àrea Integral de Salut Barcelona Esquerra de la Regió Sanitària de Barcelona.

Enric

Enric Bastardas

Practitioner i màster en PNL, especialista en comunicació i personal branding (Marca personal). Màster en Neuromàrqueting i Gamificació. Llicenciatura en econòmiques i màster en direcció Bancària.