(19.2/A) Seguretat alimentària: manipulació i control d'aliments (Lleida)
Expedient PS20170025 Convocatòria de formació sectorial 2016-2017 subvencionada a través del Consorci per la Formació Contínua. Estan exclosos d'aquesta subvenció els treballadors de l'Administració Pública
- Inici del curs
 - 23-10-2017
 - Finalització del curs
 - 26-10-2017
 - Horari
 - 23, 25 i 26 d' octubre de 15:30 a 19:30 (23 d' octubre de 17:30 a 19:30)
 - Durada
 - 10 hores
 - Modalitat
 - Presencial
 - On es fa?
 - LLEIDA
 - Places disponibles
 - 0
 - Preu
 - Gratuït
 
Contingut del curs
Objectius del curs:
- Conèixer els perills de contaminació d'un aliment, el seu origen, els efectes que poden ocasionar i les mesures preventives a adoptar.
 - Desenvolupar els hàbits higiènics adequats per garantir la seguretat -alimentària i contribuir a aconseguir la confiança i la tranquil·litat dels consumidors.
 - Realitzar correctament la manipulació d'aliments, tenint en compte la influència de la conservació i l'emmagatzematge adequats, així com la higiene dels equips, els locals i els utensilis.
 - Analitzar la importància que té el compliment de la reglamentació alimentària.
 - Conèixer els grups d’aliments i la seva conservació.
 - Aprendre la influència dels factors mediambientals i com prevenir-los
 - Desenvolupar els hàbits d’higiene bàsics alhora de manipular aliments. -
 - Conèixer i utilitzar les mesures bàsiques per ala prevenció i -contaminació dels aliments
 - Saber quines són les característiques i condicions dels locals i les -instal·lacions adequades
 - Conèixer i saber complir la normativa vigent.
 
Contingut general del curs:
1. Alimentació i higiene alimentària.
- Els aliments. Llet i derivats; carn i derivats; peix; els greixos; farines, pa i -pastisseria; hortalisses, fruites i llegums. La maionesa.
 - Principals aliments més sensibles -
 - Precaucions generals i especifiques amb els diferents grups.
 
2. Influència dels factors mediambientals. Importància d’una bona prevenció.
- Factors determinants: Naturalesa dels aliments; l’aigua; l’aire; locals i -superfícies de manipulació d’aliments; màquines i estris.
 - Altres factors: temperatura, humitat, el temps.
 
3. Higiene personal del manipulador d’aliments.
- La cura de les mans.
 - La roba de feina.
 - Hàbits del manipulador.
 - Malalties contagioses.
 
4. Mesures bàsiques per a la prevenció i/o contaminació en els aliments.
- Pràctiques correctes d’higiene durant la recepció, emmagatzematge, transformació, transport i servei dels aliments
 - La fitxa de proveïdors.
 - La fitxa de control de temperatura. Instruccions per mesurar les temperatures
 - Full de registre de les mesures preventives preses en el tractament dels vegetals crus.
 - Full de registres del nivell de cloració de l’aigua.
 - Planificació de l’APPCC
 
5. Condicions i característiques dels locals i instal·lacions.
- Condicions generals dels locals.
 - Condicions específiques de les instal·lacions (cuines, menjadors, vestuaris, serveis)
 - Insectes i rosegadors com a vehicles contaminants
 - Desinfecció, desinsectació i desratització
 - El lleixiu
 
6. Reglamentació tècnic-sanitària/Normatives vigents
7. Avaluació. Examen d’higiene alimentària.
Requisits
Per formalitzar la inscripció al curs és imprescindible presentar a les oficines d'ACRA (Travessera de Gràcia, 40, pral. 2a de Barcelona) o enviar escanejada al correu formacio2@acra.cat la següent documentació:
- Annex d'inscripció complimentat,
- Copia del DNI,
- Copia de la capçalera de l'última nòmina (o document de demandant d'ocupació en el cas d'aturats)
La data límit per a l’admissió de les inscripcions és el 16/10/2017 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.
On es fa?
ADESMA FUNDACIÓ
c/ Maria Sauret, 3 Baixos
25007 Lleida
Docents

Josep Ramon Fariol
Imparteixo formació en empreses, centres formatius, a l’administració, sobre temes tècnics i a la vegada sobre temes humanístics, gairebé a parts iguals. De la formació més tècnica en industries alimentaries i hostaleria puc seguir cap a la nutrició humana, dirigir accions de màrqueting i comunicació, vetllar per la salut psicosocial i seguretat d’un grup de treball i acabar fent coaching en grup per resoldre un conflicte o donar-los les millors eines per créixer.

