|
|
|
|
|
|
 |
| Es celebra la primera reunió de la comissió LGTBI del Conveni GERCAT |
|
Ens hem reunit aquesta setmana en el marc de la comissió LGTBI del Conveni GERCAT per treballar en el document de mesures per a la igualtat i no discriminació de les persones LGTBI a les empreses.
En aquesta reunió s'hi han trobat les patronals, entre les quals hi ha ACRA, i els sindicats majoritaris presents en el conveni. Us mantindrem informats de qualsevol novetat al respecte.
|
|
|
|
 |
| Sense constituir la mesa negociadora del IX Conveni Marc Estatal |
|
En la reunió del passat dimarts, 28 d'octubre no es va poder constituir la mesa negociadora del IX Conveni Marc Estatal de Dependència per discrepàncies entre el repartiment de la representativitat patronal.
S'ha tornat a convocar una altra reunió pel proper dilluns, 1 de desembre.
|
|
|
|
|
|
|
 |
| Entrevista de Cinta Pascual al programa Via Lliure |
|
La presidenta d'ACRA, Cinta Pascual, ha participat en una entrevista radiofònica a RAC 1 centrada en l'augment del temps de valoració de la dependència, el qual ha incrementat un 180% en dos anys.
Entre altres temes de preocupació per al sector, Pascual ha parlat sobre l'arribada massiva de la generació del baby-boom al sistema de la dependència, l'infrafinançament crònic i la manca de professionals per afrontar l'increment de la població envellida a Catalunya.
Cliqueu la imatge per escoltar l'àudio.
|
|
|
|
|
|
 |
| L'Onada serveis impulsa la cultura dels valors en la Jornada d'Ètica a Premià |
|
Més de dues-centes persones han assistit a la jornada d’ètica assistencial de L’Onada Serveis, entitat associada a ACRA, celebrada a la Residència Vil·la Clavellina de Premià de Mar.
Emmarcada en el 30è aniversari de L’Onada, la jornada portava per títol “la cultura dels valors” i ha comptat amb la participació de la Fundació Pasqual Maragall, que ha rebut un reconeixement sentit a la seva activitat, així com un espai de debat sobre inspecció entre en Josep de Martí, fundador d’Inforesidencias, i Álvaro Ricomà, cap del servei d’inspecció.
Al llarg de la jornada, s’han presentat bones pràctiques de L’Onada en ètica, així com el projecte ciutat vertical, entre d’altres. La directora general de L’Onada, Cinta Pascual, i el Director d’Acreditació i Provisió de Serveis, Xema Gil, han tancat l’acte.
Cliqueu la imatge per veure un vídeo de l'acte.
|
|
|
|
 |
| Apclen s'incorpora a ACRA com a soci col·laborador |
|
Ens complau presentar a Apclen, la nova empresa associada col·laboradora d'ACRA.
Apclen és una empresa de serveis energètics especialitzada en la substitució de calderes de combustió per bombes de calor d’alta eficiència, especialment en residències i centres sociosanitaris.
Ofereixen un model sense inversió inicial que redueix fins a un 40% el cost energètic i les emissions de CO₂. Ens encarreguem de la instal·lació, operació i manteniment integral per garantir estalvi, fiabilitat i sostenibilitat a llarg termini.
Com a part de la col·laboració, Apclen donarà prioritat als membres associats d'ACRA en l'estudi i execució de projectes. Hi podeu contactar a través del correu c.tudela@apclen.com (Carlos Tudela).
|
|
|
|
|
|
 |
| Protecció Civil reforça la seguretat a les residències de les Terres de l'Ebre |
|
Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya ha organitzat una jornada en línia sobre emergències dirigida a residències i centres de dia de les Terres de l’Ebre.
L’objectiu ha estat reforçar la preparació davant situacions de risc, explicant la importància dels plans d’autoprotecció i les pautes bàsiques d’actuació abans, durant i després d’una emergència. La sessió, impulsada amb el Departament de Drets Socials i Inclusió, ha comptat amb responsables territorials i experts en seguretat.
Hi han participat 44 professionals, principalment directors de centres residencials, per resoldre dubtes i millorar la resposta coordinada en casos crítics.
Cliqueu la imatge per ampliar la informació.
|
|
|
|
 |
| Catalunya celebra l'increment de persones centenàries |
|
El president de la Generalitat, Salvador Illa, i la consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo han homenatjat al Palau de la Generalitat les més de 3.000 persones centenàries que viuen a Catalunya, segons dades de l’Idescat.
Aquesta xifra s’ha duplicat en la darrera dècada i representa un augment del 47,6% respecte fa deu anys. Illa ha destacat que aquest increment és un signe de qualitat de vida i del bon funcionament del sistema sanitari i de cures.
Cliqueu la imatge per ampliar la informació.
|
|
|
|
|
|
 |
| La 2a etapa del CAIROS integrarà els serveis de salut en cada territori |
|
El Departament de Salut ha presentat la segona etapa del pla CAIROS (Comitè d’Avaluació, Innovació, Reforma Operativa del Sistema de Salut) per avançar cap a una atenció sanitària integrada.
La iniciativa busca coordinar salut pública, atenció primària, hospitals, salut mental i emergències per millorar la resposta a l’envelliment, la cronicitat i la fragilitat. Les mesures inclouen la creació d'àrees Integrades de Salut (AIS) amb governança compartida, pressupostos capitatius i sistemes d’informació comuns, i la integració domiciliària, ambulatòria i adequació hospitalària.
L’objectiu és oferir una atenció més eficient, personalitzada i equitativa, centrada en les persones.
Cliqueu la imatge per ampliar la informació.
|
|
|
|
 |
| Salut impulsa un nou model d’atenció integrada a l'Alt Pirineu i Aran |
|
La Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran ha celebrat la I Jornada de Cronicitat i Atenció Integrada a la Pobla de Segur, amb 70 professionals sanitaris i socials.
L’objectiu ha estat millorar l’atenció a les 2.665 persones amb malalties cròniques complexes o avançades que viuen a la regió, aplicant un nou model que aposta per una resposta coordinada entre dispositius sanitaris i socials, reduint hospitalitzacions i prioritzant l’atenció domiciliària.
El Departament de Salut reafirma el compromís d’oferir una atenció més humana, eficient i integrada, adaptada a les necessitats de cada pacient.
Cliqueu la imatge per ampliar la informació.
|
|
|
|
|
|
 |
| Mutuam Conviure anuncia la 20a Jornada d'Atenció Intermèdia |
|
La Fundació Mutuam Conviure, entitat associada a ACRA, ha organitzat la 20a edició de la Jornada d'Atenció Intermèdia, una trobada per debatre temes d'interès per professionals de l'atenció a la dependència tot contribuint a l'actualització de coneixements.
La jornada, que aquest any es centra en Trastorns neurodegeneratius. La síndrome Parkinsoniana, combina ponències i taules rodones amb especialistes. A més, durant l'acte es lliura el Premi de Recerca d’Atenció Intermèdia de la Fundació Mutuam Conviure, que compta amb una dotació de 6.000 € per cada projecte guanyador.
La jornada es farà el dimecres, 19 de novembre en format online o presencial a l'Auditori del Col·legi de Metges de Barcelona.
Cliqueu la imatge per ampliar la informació.
|
|
|
|
 |
| Disseny que acompanya: Espais funcionals i estètics per a gent gran |
|
FIATC Residències, entitat associada a ACRA, ha organitzat el Debat Col·loqui Anual, una jornada per reflexionar sobre com el disseny pot millorar la vida de la nostra gent gran, creant espais funcionals i estètics que cuiden.
L'esdeveniment comptarà amb la participació de Sandra Millet, directora i gerent del Centre de Vida Independent, Emili Padrós, cofundador i dissenyador d'Emiliana Design Studio, i Marc Trepat, Soci director en B/TA i arquitecte especialitzat en residències.
L'acte es celebrarà el dijous, 20 de novembre a les 11 h a l'Auditori FIATC.
Cliqueu la imatge per inscriure-us.
|
|
|
|
|
|
 |
| La UB investiga la sexualitat en la vellesa a residències |
|
El Grup d’Investigació en Gerontologia de la Universitat de Barcelona ha iniciat un estudi pioner sobre la sexualitat en persones grans que viuen en residències, centrant-se en la visió dels seus familiars.
Mitjançant entrevistes, es vol conèixer com reaccionen davant expressions sexuals dels seus pares o mares residents. L’objectiu és fomentar actituds més obertes i millorar la gestió d’aquestes situacions als centres.
La participació és voluntària i confidencial, i no implica cap contacte directe amb les persones usuàries. Si esteu interessats a participar, podeu adreçar-vos a Josep Fabà Ribera, líder del projecte (jfaba@ub.edu o 93 312 58 38).
Cliqueu la imatge per veure la presentació del projecte.
|
|
|
|
 |
| Descobriu l'autoconsum i les comunitats energètiques |
|
Voleu reduir la vostra factura energètica i contribuir a la transició cap a una ciutat més sostenible?
El pròxim dimarts 11 de novembre, Barcelona + Sostenible ofereix una formació gratuïta en línia titulada "Autoconsum i comunitats energètiques: són el mateix? Què puc fer jo?"
Els eixos principals de la sessió seran:
- Les diferents modalitats d’autoconsum aplicables en edificis. - El marc legal i les bonificacions disponibles a Barcelona per impulsar-lo. - Les comunitats energètiques i com podeu formar-ne part.
També s'exposaran exemples reals i experiències inspiradores que mostren com avançar cap a un model energètic més net i col·laboratiu.
Cliqueu la imatge per inscriure-us.
|
|
|
|
|
|
 |
| S'apropa el X Congrés d'Edad & Vida! Descompte per associats d'ACRA |
|
ACRA participa com a entitat col·laboradora del X Congrés Internacional Dependència i Qualitat de Vida, que tindrà lloc els dies 11 i 12 de novembre de 2025 a l’Auditori L’Illa de Barcelona i també en format virtual.
Gràcies a aquest acord, les entitats associades a ACRA podran gaudir d’un 10% de descompte en la inscripció a més de rebre entrades virtuals gratuïtes amb cada assistència.
No deixeu passar aquesta oportunitat de formar part d’un esdeveniment de referència en l’àmbit de la dependència i la qualitat de vida!
Cliqueu la imatge per accedir al formulari d'inscripció.
|
|
|
|
 |
| Voleu sortir a l'InfoACRA? Aquest és el vostre espai! |
|
Voleu sortir a l'InfoACRA? Fem difusió de la vostra activitat! Des d'ACRA treballem per donar visibilitat a la tasca dels nostres associats. És per això que us convidem a compartir amb nosaltres qualsevol notícia que tingui relació amb el vostre centre o servei.
Si rebeu un premi o un reconeixement, si impulseu projectes o bones pràctiques, o feu algun acte important, feu-nos-ho arribar a través dels correus comunicacio@acra.cat o comunicacio2@acra.cat i en farem difusió a través dels canals de comunicació d'ACRA. Comptem amb vosaltres!
|
|
|
|
|
|
|
3 DE NOVEMBRE
- Junta directiva d'ACRA
- Junta directiva de Foment del Treball
4 DE NOVEMBRE
- Reunió bilateral amb el departament de Drets Socials i Inclusió
- Junta directiva extraordinària de CEAPS
5 DE NOVEMBRE
- Reunions amb els grups parlamentaris
6 DE NOVEMBRE
- Jornada d'Ètica de l'Onada
- Segona reunió del Grup de treball de l'Envelliment
- Comissió del protocol LGBTI+ del conveni GERCAT
7 DE NOVEMBRE
- Acte amb Alberto Nadal, vicesecretari d’Economia i Desenvolupament Sostenible del Partit Popular
- I Congrés d’Edatisme: cap a uns municipis no edatistes
|
|
|
|
|
|
|
10 DE NOVEMBRE
- Tribunal Laboral de Catalunya pel conveni SAD
11 DE NOVEMBRE
- Comissió de proveïdors del CatSalut
- Comissió d’innovació i tecnologia d’ACRA
- Congrés d'Edad & Vida
12 DE NOVEMBRE
- Plenari PIMEC Salut i Social
- Jornada de Recuros Humans: com elaborar el calendari de treball
- Congrés d'Edad & Vida
13 DE NOVEMBRE
- Consell Social de Respon.cat
- Mesa negociadora del conveni GERCAT
17 DE NOVEMBRE
- Comissió d’immigració de Foment del Treball
18 DE NOVEMBRE
- Reunió del consell de SAD
- Jornada de Presentació de la Central de Resultats de l'AQUAS: actualització de dades
19 DE NOVEMBRE
- Reunió de la CAPSIS de Foment del Treball
- Reunió del consell de SAD
20 DE NOVEMBRE
- Junta Directiva de CEAPS
- Taula de maltractaments de la gent gran de l'Ajuntament de Terrassa
- 23a edició dels Premis ACRA
21 DE NOVEMBRE
- Reunió amb el President del CAIROS
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
En compliment del que estableix l'article 21 de la Llei 34/2002 de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic i del Reglament General de Protecció de Dades (UE) 679/2016, de Protecció de Dades, si vostè no desitja rebre més aquest butlletí informatiu, pot donar-se de baixa enviant un correu a acra@acra.cat |
|
|
|
|
|
|