Butlletí capçalera InfoACRA - 2018
Butlletí informatiu setmanal
20 de juny de 2025
aquesta setmana destaquem infoacra 598
convo Premis ACRA 2025 1 col
Jornada seguretat jurídica i digital 1 col
actualitat d'acra i el sector infoacra 598
logo departament drets socials i inclusió 2 col
El Govern anuncia que crearà 500 noves places públiques de residència

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha anunciat un ambiciós pla per millorar la qualitat de les residències a Catalunya, amb una inversió de més de 20 milions d'euros. Aquest pla inclou la creació de més de 500 noves places aquest any, que se sumaran a les 1.173 ja creades des de l'inici del mandat. L'objectiu és arribar a les 6.000 noves places durant aquesta legislatura, amb una atenció centrada en la humanitat, el rigor i la innovació.

La consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, ha destacat que les residències públiques han de ser un exemple d'atenció de qualitat. El pla també contempla millores tecnològiques, la formació en lideratge per al personal directiu i un pla d'obres urgent en diversos centres. Aquesta iniciativa busca reforçar i ampliar el sistema públic d'atenció a les persones amb dependència i discapacitat, garantint la màxima transparència i ètica en el servei públic.

Cliqueu la imatge per ampliar la informació.

Cinta Pascual 2025 2col sense fons
ACRA ha respost al Govern demanant que prioritzi l'equiparació salarial

La presidenta de l'Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA), Cinta Pascual, ha afirmat que en un moment en què el sector de les residències té tantes mancances, qualsevol millora és benvinguda, en referència al pla de creació de 500 noves places anunciat pel Govern.

Tot i això, ha afegit que el propòsit que han de perseguir patronal, part sindical i Govern és aconseguir més personal i ha defensat que això només és possible si es milloren les condicions laborals. ACRA defensa que caldria arribar a una millora d'un 25%, un 30% i un 40% en tres anys. La presidenta d'ACRA ha demanat deixar de banda les excuses i treballar en aquesta direcció, sigui amb pressupostos o amb plans d'aportacions econòmiques.

En aquest sentit, ha demanat al president de la Generalitat, Salvador Illa, i a tots els grups parlamentaris que els facin costat i es millorin les condicions laborals del sector d'una vegada per totes. És un acte de justícia social.

Cliqueu la imatge per consultar el recull d'impactes als mitjans.

reunió amb govern equiparació 2col
Es constitueix el grup de treball per a l'equiparació salarial del sector social

Hem assistit aquesta setmana a la primera reunió del grup de treball de l’equiparació salarial que té com a objectiu dignificar el sector de l’atenció a la gent gran de la dependència. La reunió, convocada pel Departament de Drets Socials i Inclusió i el Departament d’Empresa i Treball, ha servit per explicar què està fent el Govern en aquest àmbit, i presentar el calendari d’actuacions dels propers mesos.

Des d’ACRA hem recordat que l’equiparació salarial és una mesura de justícia social que donarà estabilitat i prosperitat al sector. Com bé recordareu, va ser ACRA qui va situar aquest tema en el centre del debat polític i mediàtic fa més d’un any mitjançant el manifest “mateixa feina, mateix salari” i que hem anat treballant mitjançant una proposta de pacte de país per igualar els salaris de les professionals i els professionals de l’àmbit concertat amb els del sector públic.

Cliqueu la imatge per ampliar la informació

10 anys llei formació i qualificació professional
Desè aniversari de la Llei de Formació i Qualificació Professionals

Hem assistit a l'acte commemoratiu que el Govern ha celebrat al Palau de la Generalitat per celebrar el 10è aniversari de la Llei 10/2015, del 19 de juny, de formació i qualificació professionals. L’acte ha estat presidit per President de la Generalitat, Salvador Illa, i ha comptat amb una taula rodona amb representants del teixit productiu (Foment i PIMEC) i sindicals (CCOO i UGT). L'acte ha conclòs amb les intervencions del conseller d'Empresa i Treball, Miquel Sàmper, i la consellera d'Educació i Formació Professional, Esther Niubó.

La jornada ha servit per fer balanç del camí recorregut en els 10 anys de la llei, posant en valor la formació professional com a via de progrés col·lectiu i reflexionant sobre els reptes de futur, entre els que destaquen l'adaptació al món laboral, la dinamització dels Consells sectorials, l'aprofundiment en el desenvolupament de centres integrals o l'orientació al llarg de la vida.

Cliqueu la imatge per obtenir més informació.

foto comitè ètica foment
Tret de sortida al Comitè d'Ètica Empresarial de Foment del Treball

La presidenta d'ACRA i vicepresidenta de Foment del Treball, Cinta Pascual, ha presentat el Comitè d'Ètica Empresarial de Foment del Treball (CEEF) amb l'objectiu de fomentar la responsabilitat social empresarial, el benestar social i la reducció de les desigualtats. Aquest comitè ajudarà a definir la política social de les empreses, establir línies vermelles i aplicar conceptes com la responsabilitat social i la justícia social.

El CEEF també treballarà per alinear totes les comissions de Foment amb una visió ètica i s'ha proposat que sigui un espai de reflexió i al mateix temps d'acció, que orienti les empreses associades a Foment a desenvolupar una cultura ètica compatible amb la seva visió empresarial.

respon.cat 2col
Participem al comitè tècnic dels Premis Respon.cat 2025

La comissió tècnica dels Premis Respon.cat s’ha reunit aquesta setmana per analitzar les propostes a la trajectòria en responsabilitat social empresarial en les categories d’empresa gran i empresa petita i mitjana. ACRA forma part d’aquesta comissió dels Premis Respon.cat, creats al 2015 per l’associació que porta el mateix nom i que tenen per objectiu el desenvolupament de la responsabilitat social a Catalunya.

Els Premis Respon.cat tenen el suport de la Generalitat de Catalunya i del Consell de Cambres de Comerç.

Cliqueu la imatge per ampliar la informació.

JD CEAPs
CEAPs celebra la seva assemblea general ordinària

El Circulo Empresarial de Atención a las Personas, CEAPs, ha celebrat la seva Junta Directiva i l'Assemblea General Ordinària, on es van aprovar tots els punts de l'ordre del dia. Destaca l'aprovació dels comptes anuals del 2024, incloent-hi el balanç de situació i els comptes de pèrdues i guanys. 

També es van aprovar els pressupostos per als anys 2025 i 2026, assegurant així la continuïtat dels projectes i iniciatives de CEAPs. Aquestes decisions són fonamentals per al futur de l'organització, ja que permeten planificar amb antelació i garantir els recursos necessaris per complir amb els seus objectius.

Consejo Territorial de Derechos Sociales
El Ministeri de Drets socials destinarà 783 milions d'euros a la Dependència

El Ministeri de Drets Socials ha anunciat que destinarà més de 783 milions d'euros a les comunitats autònomes per a la finançament del Sistema d'Autonomia i Atenció a la Dependència (SAAD) aquest any 2025. Ho ha explicat al ple del Consejo Territorial de Servicios Sociales, on ha assistit la consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo.

Aquesta inversió, la més alta en la història del nivell acordat de protecció, es distribuirà segons criteris tècnics i demogràfics establerts en el Pla de Xoc per impulsar el SAAD, aprovat el 2021. A més, s'ha arribat a un preacord per distribuir les subvencions del 0,7%, provinents de la casella per a fins socials de la Declaració de la Renda, que aquest any superen els 375 milions d'euros. Aquestes ajudes es destinaran a organitzacions sense ànim de lucre que treballen en la lluita contra la pobresa i l'exclusió social.

ME Serunion 26 juny 2 col
Missió Empresarial: Restauració a les residències i tast gastronòmic

El proper dijous, 26 de juny celebrem la Missió Empresarial organitzada juntament amb Serunion, entitat associada a ACRA, i Rational Ibérica, empresa de restauració que cedeix l'espai per fer la Missió.

En aquesta ocasió, Serunion ens presentarà el seu mètode de gestió eficient i sostenible de la restauració a les residències. Coneixerem de primera mà els seus processos d'elaboració, subministrament, administració del personal i vies d'optimització que mantenen la qualitat del servei.

A més, tindrem l'oportunitat de veure un show cooking on ensenyaran els equips professionals que utilitzen i exemples de casos d'èxit junt amb un tast gastronòmic.

Cliqueu la imatge per inscriure-us i ampliar la informació.

jornada RH 26 juny 2025 2 col
Eines i recursos per una igualtat efectiva | Jornada de Recursos Humans

Anunciem la nova Jornada de Recursos Humans titulada "Eines i recursos per una igualtat efectiva", que es farà el dijous, 26 de juny a les 10 h.

La sessió virtual és una oportunitat per identificar la normativa vigent d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes a la feina, així com les seves implicacions legals per a les organitzacions.

Junt amb Georgina González, Consultora de Gènere, explorarem quines eines i recursos tenim disponibles per implementar accions d'igualtat a les organitzacions, fomentant una cultura inclusiva.

Cliqueu la imatge per inscriure-us.

Afterwork respon.cat llibres
Respon.cat inicia els Afterworks amb una tertúlia literària

Respon.cat ha llançat una nova sèrie d'esdeveniments anomenats Afterworks, dissenyats per enfortir els vincles entre els membres de la comunitat compromesa amb la responsabilitat social. El primer Afterwork serà una tertúlia literària que tindrà lloc el dijous, 17 de juliol a l'Ateneu Barcelonès, amb la participació d'autors que han publicat llibres sobre temes com la sostenibilitat, el benestar emocional i l'ètica empresarial.

Aquestes trobades informals i temàtiques es realitzaran a les tardes, després de la feina, oferint un espai per compartir, inspirar-se i fer xarxa. Entre els autors convidats hi ha Clara Brull Sardaña, Josep Santacreu i Bonjoch, i Marcos González Morales, que presentaran les seves obres i compartiran les seves experiències amb els assistents.

Cliqueu la imatge per ampliar la informació.

ferrer&ojeda 2col
Assistim al 125è aniversari de l'empresa associada Ferrer i Ojeda

Hem assistit a la festa de celebració del 125è aniversari de Ferrer&Ojeda, soci-col·laborador d’ACRA, que ha tingut lloc al parc d’atraccions del Tibidabo a Barcelona. Els assistents han pogut gaudir de tot l’espai, i posteriorment s’ha celebrat un sopar – còctel que ha tingut el punt culminant amb el pastís d’aniversari.

Ferrer&Ojeda és una empresa que ofereix cobertures exclusives disenyades específicament per a residències i centres de dia, tant patrimonials, com de responsabilitat civil, defensa jurídica i danys personals, entre d’altres.

Des d’aquestes línies, volem desitjar a Ferrer&Ojeda un feliç aniversari!

 

Logo Fundació Aymar i Puig 2col
El compromís d'Aymar i Puig amb l'art de cuidar, un repte al qual ningú és aliè

El dimecres, 11 de juny la Fundació Aymar i Puig, entitat associada a ACRA, va organitzar una ponència a l'Espai d'arts escèniques d'Alella. L'acte va ser protagonitzat pel Dr. Francesc Torralba i Roselló com a ponent, professor universitari, filòsof i teòleg, i moderat per Josep de Martí Vallés. Un lloc de trobada entre professionals i persones vinculades al món de la cura que proposa un espai de reflexió sobre "l'art de cuidar".

L'acte va finalitzar amb la intervenció de Miquel Abril, president de la Fundació Aymar i Puig, qui va informar sobre alguns dels projectes en què estan treballant. Destaquem entre aquests, el projecte de cures pal·liatives, l'aposta pel servei d'atenció a domicili, i la proposta de la construcció d'una nova ampliació de la residència. Abril també va recordar que “cuidar és molt més que assistir: és escoltar, comprendre, acompanyar i respectar el ritme i la història de cada persona. Aquest és el compromís que defineix la Fundació, i també el que dona sentit al que es fa”.

logo amavir 2col
Amavir implementa un projecte de prevenció d'infeccions urinàries

Amavir, entitat associada a ACRA, ha iniciat un projecte de prevenció d'infeccions urinàries en les seves residències, presentat durant la II Jornada de Qualitat Assistencial del Hospital Ramón y Cajal de Madrid. La doctora Sara González, cap mèdica d'Amavir, va destacar la importància d'aquestes infeccions per la seva freqüència i els efectes adversos en persones grans amb pluripatologies. 

Per fer front a aquests reptes, Amavir ha implementat equips de control d'infeccions en tots els seus centres, formats per professionals de medicina i infermeria. Aquests equips lideren programes de formació contínua i mesures de prevenció per tot el personal assistencial. La doctora González va subratllar la necessitat d'una prevenció efectiva mitjançant la insistència, la repetició i la presència constant, complementant la formació anual amb intervencions pràctiques cada vegada que es detecta un cas.

Cliqueu la imatge per ampliar la informació.

horari sant joan
Horari especial d'atenció al públic per Sant Joan

Us informem que aquest dilluns, 23 de juny, el nostre horari d'atenció al públic serà de 9 h a 14 h. A més, la seu d'ACRA estarà tancada el dimarts, 24 de juny amb motiu de la festivitat de Sant Joan.

El dimecres, 25 de juny retornarem a l'horari habitual.

Com sempre, ens podeu contactar a través del correu acra@acra.cat, al telèfon 93 414 75 52 o presencialment mitjançant cita prèvia dins l'horari establert.

 

espai infoacra 2col
Voleu sortir a l'InfoACRA? Aquest és el vostre espai!

Voleu sortir a l'InfoACRA? Fem difusió de la vostra activitat! Des d'ACRA treballem per donar visibilitat a la tasca dels nostres associats. És per això que us convidem a compartir amb nosaltres qualsevol notícia que tingui relació amb el vostre centre o servei.

Si rebeu un premi o un reconeixement, si impulseu projectes o bones pràctiques, o feu algun acte important, feu-nos-ho arribar a través dels correus comunicacio@acra.cat o comunicacio2@acra.cat i en farem difusió a través dels canals de comunicació d'ACRA. Comptem amb vosaltres!

agenda d'acra infoacra 598

16 DE JUNY 

  • Junta directiva d'ACRA
  • Assemblea General Ordinària d'ACRA
  • Assemblea General extraordinària d'ACRA

 
17 DE JUNY 

  • Sessió inaugural del grup de treball sobre l’equiparació salarial


18 DE JUNY 

  • Consell social de Respon.cat
  • Consell General del Consorci de Formació Contínua de Catalunya
  • Assemblea i Junta directiva de CEAPS
  • Reunió del Consell de SAD d'ACRA


19 DE JUNY

  • Comissió Ètica de Foment del Treball
  • Grup de Treball del Diàleg Social
  • Acte en commemoració del 125è aniversari de Ferrer & Ojeda
  • Congrés d'orientació professional de Barcelona Activa
encapçalament properes activitats butlletí

25 DE JUNY

  • Taula rodona "Migració. Responsabilitat i oportunitat" de l'escola d'estiu de Foment del Treball

 
26 DE JUNY 

  • Assistim a la conferència de la consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, del Fòrum Europa.
  • Jornada de Recursos Humans "Eines i recursos per una igualtat efectiva"
  • Reunió de mediació pel VI Conveni SAD
  • Missió empresarial: Restauració a les residències i tast gastronòmic
  • Grup de treball de la Federació Europea de Social Employers
  • Mesa negociadora 2n Conveni Gercat


01 DE JULIOL

  • Comissió d'Innovació d'ACRA
  • Comissió d'Entitats Proveïdores del Servei Català de la Salut


02 DE JULIOL

  • Reunió CAPSIS

03 DE JULIOL

  • Jornada "Seguretat jurídica i digital al sector d’atenció a la gent gran amb dependència"


04 DE JULIOL

  • Jornada "Ho volem tot! La perspectiva LGTBI i les opcions i models assistencials per a persones grans"

FORMACIÓ

Butlletí - Icona formació 2018

XARXA
GRAN

Butlletí - Icona Xarxa Gran

FEU-VOS
SOCIS

Butlletí - Icona socis 2018

BORSA
TREBALL

Butlletí - Icona borsa treball 2018

DOCUMENTACIÓ

Butlletí - Icona Normativa
Fitxer #70977
Fitxer #71001
instagram mini newsletter
Fitxer #71027
Fitxer #129535

Amb el suport de

Logo Memora butlletins 2018

ACRA - Associació Catalana de Recursos Assistencials

Calàbria, 236-240 (local 1) - 08029, Barcelona - 93 414 75 52 - acra@acra.cat - acra.cat

Butlletí - Icona AENOR 2021

En compliment del que estableix l'article 21 de la Llei 34/2002 de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic i del Reglament General de Protecció de Dades (UE) 679/2016, de Protecció de Dades, si vostè no desitja rebre més aquest butlletí informatiu, pot donar-se de baixa enviant un correu a acra@acra.cat