(9.1/A) Competències per l' exercici professional sanitari saludable i la qualitat assistencial: Comunicació Interpersonal

Expedient PS20180036. Convocatòria de formació sectorial 2018, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.

Inici del curs
26-03-2019
Finalització del curs
02-04-2019
Calendari
26, 28 de març i 2 d'abril
Horari
de 9:00 a 14:00
Durada
15 hores
Modalitat
Presencial
On es fa?
ACRA
Places disponibles
0
Preu
0€
Documents

Contingut del curs

Objectius:

Objectius generals:   
- Conèixer la naturalesa de la relació entre les habilitats de comunicació, la salut i el benestar professional.
- Identificar els principals factors relacionats amb l’efectivitat en la comunicació interpersonal en un entorn de sanitat.  
- Analitzar el paper de la percepció i les emocions en relació a la competència per a la comunicació interpersonal eficaç en l' àmbit sanitari.  
 
Objectius específics:   
- Analitzar el propi estil de comunicació.
-Entrenar les habilitats bàsiques de comunicació, de forma pràctica, per afrontar les situacions de relació interpersonal potencialment generadores d’estrès, presents en el desenvolupament de la tasca professional en l'àmbit sanitari. 
- Augmentar la competència i la satisfacció professional per l’assoliment d’objectius  terapèutics.
- Identificar els principals errors de comunicació del professional sanitari que dificulten la relació amb les persones ateses.
- Identificar estratègies per millorar la comunicació amb les persones ateses i augmentar l’adherència terapèutica.
- Entrenar les habilitats de comunicació , de forma pràctica, per millorar l’efectivitat terapèutica i augmentar la satisfacció i el benestar professional.

Continguts:

1. La competència comunicativa com a estratègia per a la salut mental laboral a l'àmbit sanitari.
2. Comunicació, eficàcia i salut mental laboral.
3. Comunicar, connectar, curar.
4. Salut, Treball i Gestió de Conflictes.
5. Entrevistes efectives i saludables.
6. Reunions de treball productives i saludables.

 

logo conforcat logo sepe

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General o Autònom.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública no poden accedir a aquest Pla de Formació.

Com formalitzar la inscripció?

Un cop feta la preinscripció on-line, per formalitzar la inscripció és imprescindible la següent documentació:

  1. Annex 1 d’inscripció complimentat
  2. Copia del DNI o NIE
  3. Copia de la capçalera de l’última nòmina (si estàs en actiu)
    Copia del últim rebut d’autònoms (si ets autònom/freelance)
    Copia del document de demanda d’ocupació -DARDO- (si estàs a l’atur)

La documentació es pot enviar al correu formacio3@acra.cat o portar-la a les nostres oficines al c/Calàbria, 236-240 de dilluns a dijous de 15:30 a 17:30 o divendres de 11:00 a 13:00

La data límit per a l’admissió de la documentació és el 19/03/2019 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.

Docents

sònia miguel

Sònia Miguel

Formadora en Gestió Integral de Conflictes, Metodologies Apreciatives i Generació de Consens. Llicenciada en Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona i Màster en Anàlisi i Resolució de Conflictes (2001) per la Universitat Ramon Llull. Del màster no només n’he estat alumna, també he estat coordinadora i directora (any 2008). La meva tasca professional s’ha centrat en la recerca, la intervenció i la docència, en els darrers anys a partir de la meva pròpia empresa, Dialògic, i anteriorment vinculada a l’Escola de Prevenció i Seguretat Integral de la Universitat Autònoma de Barcelona, on a més d’impartir l’assignatura de Gestió de Conflictes, he dirigit el Màster en Gestió Integral de Conflictes. La meva expertesa es centra en la mediació, la comunicació, la generació de consens i el disseny de processos de diàleg, àmbits que he aprofundit tant des del vesant de la intervenció com de la docència. Principalment els sectors en els que he desenvolupat ambdues tasques són el comunitari, l’organitzacional i l’educatiu. L’objectiu que em marco en la intervenció és tranformar els conflictes en dinàmiques de convivència positiva; En la docència, l’objectiu és facilitar eines tant per gestionar els conflictes que ens toquen de prop, com els que ens tenen com a protagonistes. Darrerament, els meus interessos s’han adreçat també a l’estudi de la resiliència, la psicologia positiva i la gestió emocional. I en general en tot el que té a veure amb la gestió de les relacions i el lideratge de la pròpia vida. M’entussiasma el repte de treballar en processos complexos i conflictes multipart.