(18.2/A) Estimulació cognitiva a persones de la tercera edat

Expedient PS20180036. Convocatòria de formació sectorial 2018, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.

Inici del curs
13-09-2019
Finalització del curs
25-09-2019
Calendari
13, 20 i 25 de setembre
Horari
de 9:00 a 14:00
Durada
15 hores
Modalitat
Presencial
On es fa?
ACRA
Places disponibles
0
Preu
0€
Documents

Contingut del curs

Objectius:

Conèixer i desenvolupar activitats de psicoestimulació que ajudin a frenar el deteriorament cognitiu de les persones amb demències.
 
Per tal motiu, en finalitzar el curs el participant ha de ser capaç de:
1. Obtenir els coneixements elementals que defineixen l'estimulació cognitiva.
2. Fer servir l'Escala Global del Deteriorament de Reisberg per a un posterior disseny d'intervenció
3. Conèixer les tècniques bàsiques d'estimulació cognitiva.
4. Classificar els diferents tipus de pacients i situacions que es poden donar en la intervenció
5. Adquirir els coneixements necessaris que els ajudin a entrenar totes les funcions cognitives en funció de la fase de deteriorament en què es troben els usuaris.
6. Utilitzar els recursos, estratègies i elements teoricopràctics que ajudin a mantenir / retardar el deteriorament de les funcions cognitives.
7. Saber identificar i catalogar els objectes de la vida quotidiana com a recursos d'estimulació cognitiva.
8. Coordinar equips de treball en l'aplicació de recursos i estratègies per potenciar la funció cognitiva dels usuaris

 

Continguts:

1. Definició d'estimulació cognitiva

2. Principals tècniques que s'utilitzen en l'estimulació cognitiva
2.1. Teràpia d'Orientació a la Realitat
2.2. reminiscències

3. Classificació i tractament de pacients dements
3.1. Pacients que no volen fer res
3.2. Pacients apàtics o sense motivació
3.3. Pacients que criden l'atenció del grup, que són molt participatius o "protagonistes"
3.4. Pacients poc participatius, però motivats
3.5. Pacients que es comporten d'una manera agressiu
3.6. Pacients que s'angoixen o que presenten ansietat durant la realització de les activitats
3.7. Pacients que diuen paraules grolleres o improperis
3.8. Pacients que molesten o interrompen
3.9. Treballar amb un grup en què uns pacients són molt ràpids i altres molt lents
3.10. Pacients als quals no els agrada la tasca proposada
3.11. pacients manipuladors
3.12. Pacients que varien en el seu rendiment d'un dia a un altre


4. Activitats per a l'entrenament de les funcions cognitives
4.1. Què és el que cal entrenar en cada fase?
4.2. Estimulació de l'Orientació: temporal, espacial i personal
4.3. Estimulació del Llenguatge: oral i escrit
4.4. Estimulació de la Praxis
4.5. Estimulació de les Gnòsies
4.6. Estimulació de la Memòria
4.7. Estimulació de l'Esquema Corporal (propi i aliè)
4.8. Estimulació de les Funcions Executives
4.9. Estimulació de les Activitats significatives
4.10. Estimulació del Càlcul

 

logo conforcat           

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General o Autònom.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública no poden accedir a aquest Pla de Formació.

Com formalitzar la inscripció?

Un cop feta la preinscripció on-line, per formalitzar la inscripció és imprescindible la següent documentació:

  1. Annex 1 d’inscripció complimentat
  2. Copia del DNI o NIE
  3. Copia de la capçalera de l’última nòmina (si estàs en actiu)
    Copia del últim rebut d’autònoms (si ets autònom/freelance)
    Copia del document de demanda d’ocupació -DARDO- (si estàs a l’atur)

La documentació es pot enviar al correu formacio3@acra.cat o portar-la a les nostres oficines al c/Calàbria, 236-240 de dilluns a dijous de 15:30 a 17:30 o divendres de 11:00 a 13:00

La data límit per a l’admissió de la documentació és el 10/09/2019 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.

 ACRA es reserva el dret d'anul·lar qualsevol curs que no hagi assolit un mínim de participants.

 

logo conforcat         

Docents

PIlar Cases

Pilar Cases

Llicenciada en Pedagogia, Màster en Ecologia Emocional, Màster en PNL i Màster en Intervenció i qualitat de vida de gent gran. Docent de formació específica adreçada a professionals d'àmbit social, educatiu i sanitari. Atenció socioeducativa amb col•lectius d’adults i gent gran. Docent de tallers de Resiliència. Tutora de cursos de formació permanent del professorat.