(18.1/A) Estimulació cognitiva a persones de la tercera edat

Expedient PS20180036. Convocatòria de formació sectorial 2018, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.

Inici del curs
18-06-2019
Finalització del curs
02-07-2019
Calendari
18,20,25,27 juny i 2 juliol
Horari
de 15:30 a 18:30 h
Durada
15 hores
Modalitat
Presencial
On es fa?
ACRA
Places disponibles
0
Preu
0€
Documents

Contingut del curs

Objectius:

Conèixer i desenvolupar activitats de psicoestimulació que ajudin a frenar el deteriorament cognitiu de les persones amb demències.
 
Per tal motiu, en finalitzar el curs el participant ha de ser capaç de:
1. Obtenir els coneixements elementals que defineixen l'estimulació cognitiva.
2. Fer servir l'Escala Global del Deteriorament de Reisberg per a un posterior disseny d'intervenció
3. Conèixer les tècniques bàsiques d'estimulació cognitiva.
4. Classificar els diferents tipus de pacients i situacions que es poden donar en la intervenció
5. Adquirir els coneixements necessaris que els ajudin a entrenar totes les funcions cognitives en funció de la fase de deteriorament en què es troben els usuaris.
6. Utilitzar els recursos, estratègies i elements teoricopràctics que ajudin a mantenir / retardar el deteriorament de les funcions cognitives.
7. Saber identificar i catalogar els objectes de la vida quotidiana com a recursos d'estimulació cognitiva.
8. Coordinar equips de treball en l'aplicació de recursos i estratègies per potenciar la funció cognitiva dels usuaris

 

Continguts:

1. Definició d'estimulació cognitiva

2. Principals tècniques que s'utilitzen en l'estimulació cognitiva
2.1. Teràpia d'Orientació a la Realitat
2.2. reminiscències

3. Classificació i tractament de pacients dements
3.1. Pacients que no volen fer res
3.2. Pacients apàtics o sense motivació
3.3. Pacients que criden l'atenció del grup, que són molt participatius o "protagonistes"
3.4. Pacients poc participatius, però motivats
3.5. Pacients que es comporten d'una manera agressiu
3.6. Pacients que s'angoixen o que presenten ansietat durant la realització de les activitats
3.7. Pacients que diuen paraules grolleres o improperis
3.8. Pacients que molesten o interrompen
3.9. Treballar amb un grup en què uns pacients són molt ràpids i altres molt lents
3.10. Pacients als quals no els agrada la tasca proposada
3.11. pacients manipuladors
3.12. Pacients que varien en el seu rendiment d'un dia a un altre


4. Activitats per a l'entrenament de les funcions cognitives
4.1. Què és el que cal entrenar en cada fase?
4.2. Estimulació de l'Orientació: temporal, espacial i personal
4.3. Estimulació del Llenguatge: oral i escrit
4.4. Estimulació de la Praxis
4.5. Estimulació de les Gnòsies
4.6. Estimulació de la Memòria
4.7. Estimulació de l'Esquema Corporal (propi i aliè)
4.8. Estimulació de les Funcions Executives
4.9. Estimulació de les Activitats significatives
4.10. Estimulació del Càlcul

 

logo sepe             logo conforcat

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General o Autònom.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública no poden accedir a aquest Pla de Formació.

Com formalitzar la inscripció?

Un cop feta la preinscripció on-line, per formalitzar la inscripció és imprescindible la següent documentació:

  1. Annex 1 d’inscripció complimentat
  2. Copia del DNI o NIE
  3. Copia de la capçalera de l’última nòmina (si estàs en actiu)
    Copia del últim rebut d’autònoms (si ets autònom/freelance)
    Copia del document de demanda d’ocupació -DARDO- (si estàs a l’atur)

La documentació es pot enviar al correu formacio3@acra.cat o portar-la a les nostres oficines al c/Calàbria, 236-240 de dilluns a dijous de 15:30 a 17:30 o divendres de 11:00 a 13:00

La data límit per a l’admissió de la documentació és el 11/06/2019 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.

Docents

Sònia Maymó

Llicenciada en Psicologia. Màster en Neuropsicologia Clínica i Màster en Envelliment i Demències. Experiència laboral centrada en l’atenció directa a persones amb deteriorament cognitiu o demència, així com en l’atenció del seu entorn proper i les seves famílies. Creadora de FARS Grup, Servei d’Assessorament Psicològic integral en Alzheimer i demències. Psicòloga en l’àmbit residencial, en centres de dia i en organitzacions d’atenció i acompanyament al cuidador no professional. Tècnica d’estimulació cognitiva. Conductora de Grups de Suport i Ajuda Mútua per a la Diputació de Barcelona. Oradora en nombroses xerrades de formació i divulgació sobre aspectes claus en la tercera edat, amb l’objectiu de dotar les persones dels recursos necessaris per afegir qualitat de vida als anys.