(6.1/A) Control de temps i productivitat

Expedient PS20180057 Convocatòria de formació sectorial 2018-2019 subvencionada a través del Consorci per la Formació Contínua, SEPE Servicio Público de Empleo Estatal. Estan exclosos d'aquesta subvenció els treballadors de l'Administració Pública.

Inici del curs
26-06-2017
Finalització del curs
07-07-2017
Horari
26 i 27 de juny/3, 5 i 7 de juliol de 9:00 a 15:00
Durada
30 hores
Modalitat
Presencial
On es fa?
BARCELONA
Places disponibles
0
Preu
Gratuït
Documents
temps

Contingut del curs

Objectius generals:

- Capacitar per a la realització d'estudis de mètodes de treball i presa de temps en l'activitat industrial

Objectius específics: 

-  Fer i executar estudis de mètodes i temps de treball

-  Planificar i controlar la producció

-  Adquirir un millor domini en la planificació de les nostres activitats professionals i personals

-  Aprendre a identificar quins són els “lladres de temps” individuals més freqüents i com afrontar-los de forma adequada

-  Aprendre a identificar els “lladres de temps” externs i com podem controlar-los

-  Aprendre a utilitzar nous models d’actuació, suports instrumentals, processos i metodologies de treball

-  Aprendre a evitar l’estrès que provoca una mala gestió del temps

-   Augmentar la productivitat i eficàcia del nostre treball diari i disposar de més espais de temps personal i/o familiar

-   Adquirir hàbits de gestió del temps que ens permetin tenir una vida més saludable

 

Continguts: 

1. Introducció a la mesura de temps

1.1. El temps com a recurs El temps, un recurs perible

1.2. Canvi d’hàbits respecte la gestió del temps

1.3. Perills d’algunes conductes: excessiu perfeccionisme, la procrastinació

1.4. El treball per objectius

1.5. La roda de Deming

2. Requisits de l'estudi de temps

2.1. Eines per a la gestió eficaç del temps

2.2. La priorització de tasques

2.3. La planificació: Planning anual, full de registre, l’agenda, planificacions trimestrals i/o mensuals, planificacions setmanals, planificacions setmanals, planificacions diàries

2.4. Seguiment, control i avaluació del treball: us d’indicadors d’assoliment, registre d’activitat diària

2.5. Conducció eficaç de reunions

3. Tècniques per a l'estudi de temps

3.1. Mecanismes de control . Activitats d’alt i baix rendiment

3.2. Les activitats d’alt rendiment: establiment de dates límit, corbes de rendiment, tècniques per crear nous hàbits

3.3. Les activitats de baix rendiment

3.4. Organització de la jornada: inici, transcurs i final. Us de bones pràctiques

4. Suplements i temps tipus

4.1. Lladres del temps

4.2. Els lladres interns: identificació i directrius per afrontar-los

4.3. Els lladres externs: identificació i directrius per afrontar-los

5. Mostrejos de treball

5.1. La delegació

5.2. Beneficis de la delegació

5.3. Tasques delegables i les no delegables

5.4. Metodologia pràctica de la delegació: objectius, fases, recursos i fites temporals

5.5. Com afrontar possibles dificultats a l’hora de delegar

6. Temps estàndard i fórmules de temps

6.1. El control de l’ús del propi temps: aplicació pràctica

6.2. El registre de la manera com s’empra realment el temps

6.3. Anàlisi d’aquest registre: identificació de tasques no productives, detecció d’hàbits negatius i reprogramació del temps

  

 logo conforcat      logo sepe

 

 

Requisits

Per a formalitzar la inscripció al curs és imprescindible presentar a les oficines d'ACRA (Travessera de Gràcia, 40, pral. 2a de Barcelona) o enviar escanejada al correu formacio2@acra.cat la següent documentació:

- Annex d'inscripció complimentat,
- Copia del DNI,
- Copia de la capçalera de l'última nòmina (o document de demandant d'ocupació en el cas d'aturats)

La data límit per a l’admissió de les inscripcions és el 21/06/2017 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.

Docents

Ester González

Formadora Experta en comunicació i habilitats personals, instructora de Mindfulness i nivell practicum MBSR (eina d'intervenció psicoeducativa). Professora i directora en el Postgrau de Desenvolupament del Talent a les Organitzacions a IL3 de la Universitat de Barcelona i al Postgrau d’expert en Coaching a la Fundació Universitat Rovira i Virgili.