(20.2/A) Treball en equip

Expedient PT20170023. Convocatòria de formació transversal 2017-2018 subvencionada a través del Consorci per la Formació Contínua, SEPE Servicio Público de Empleo Estatal. Estan exclosos d'aquesta subvenció els treballadors de l'Administració Pública.

Inici del curs
13-11-2018
Finalització del curs
29-11-2018
Calendari
13, 15, 20, 22, 27 i 29 de novembre
Horari
de 14:30 a 19:30
Durada
30
Modalitat
Presencial
On es fa?
ACRA
Places disponibles
0
Preu
Gratuït
Documents
Treball en equip

Contingut del curs

Formació adreçada a treballadors/es en actiu

Objectius:

- Adquirir les eines necessàries per gestionar equips d'alt rendiment i les claus d'èxit per potenciar el seu lideratge.

- Aprendre a com maximitzar el seu potencial a través d'una comunicació efectiva, la gestió emocional pròpia i del seu equip, la generació de confiança i la consecució d'objectius a través d'un pla d'acció.

- Entrenar les competències i habilitats directives necessàries per acompanyar, gestionar i aconseguir la motivació d'equips.

Objectius específics:

- Treballar estratègies per a la creació d'equips i la seva dinamització.

- Definir els diferents estils de direcció en relació als interessos de l'organització i els moments de l'equip de treball.

- Identificar les característiques i l'evolució dels grups de treball i els factors que poden modificar la seva dinàmica de funcionament.

- Relacionar les polítiques de direcció de recursos humans amb la seva influència en l'ambient laboral i amb els factors que afavoreixen la motivació dels treballadors.

- Relacionar les tècniques de motivació aplicades en l'àmbit de l'organització amb les necessitats humanes que cal satisfer, tant fisiològiques com psicològiques.

- Relacionar les accions i tècniques de dinamització de grups de treball amb la tipologia i relacions dels components, els requeriments de les tasques a desenvolupar i el context situacional.

- Fomentar les habilitats per a promoure les relacions interpersonal positives tant des del punt de vista de la direcció com dels col•laboradors.

Continguts:

1. El gestor i la seva importància a l'equip

1.1. Aprendre a ser un líder

1.2. Estils de direcció.

1.3. Funcions directives.

1.4. Habilitats directives.

1.5. Com tenir cura de les relacions interpersonals.

1.6. La importància d'una bona comunicació.

1.7. Desenvolupar habilitats comunicatives.

1.8. Aspectes que afavoreixen el liderat.

2. De què parlem quan parlem d'equip

2.1. Què significa treballar en equip.

2.2. Dimensions d'un equip.

2.3. La construcció d'un equip.

2.4. Condicions bàsiques per al treball en equip.

2.5. Com facilitar la cohesió d'un equip.

2.6. L'equip com a ens dinàmic.

2.7. Moments d'un equip.

2.8. Factors que dificulten el treball en equip.

3. Més que equip: equip d'alt rendiment: característiques

3.1. Un propòsit clar.

3.2. Comunicació oberta

3.3. Voluntat d'aprendre dels altres.

3.4. Participació

3.5. Solució de problemes.

3.6. Recerca de l'excel·lència.

3.7. Celebració dels èxits.

3.8. Multidisciplinar.

3.9. Trencar motlles.

3.10. Compromís.

4. Habilitats per a una comunicació eficaç

4.1. Actitud positiva

4.2. Focalitzar-se en el tema

4.3. Evitar distraccions

4.4. Deixar els prejudicis

4.5. Involucri's

5. Feedback, eina fonamental en la gestió d'equips

5.1. Que es el feedback.

5.2. Tipologia de feedback positu/ negatiu

5.3. El feedback en la comunicació.

6. Mecanismes de seguiment i coordinació: les reunions

6.1. Elements clau de la direcció de reunions.

6.2. Com preparar les reunions.

6.3. Conducció efectiva de les reunions.

6.4. Cap a una participació constructiva.

6.5. El desenvolupament d'una reunió.

7. Anàlisi i resolució de problemes: diagnòstic i creativitat

7.1. Anàlisi dels contextos.

7.2. Anàlisi de qüestionaris, entrevistes i inventaris

7.3. Comparació amb estàndards econòmics, socials,productius o altres.

7.4. Observació de la realitat en diferents nivells.

7.5. Consulta a experts.

7.6. Técnica del Arbre de Problemes.

8. El gestor i la resolució de conflictes

8.1. Sistemes de resolució de conflictes basats en el poder i els interessos

8.2. La negociació

8.3. La mediació

8.4. Les dimensions de les relacions conflictives

8.5. Tríades i coalicions en els conflictes

 

logo conforcat logo sepe

Informació i requeriments

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General o Autònom.
  • Els treballadors de l’Administració Pública no poden accedir a aquest Pla de Formació.

Com formalitzar la inscripció?

Un cop feta la preinscripció on-line, per formalitzar la inscripció és imprescindible la següent documentació:

  1. Annex 1 d’inscripció complimentat
  2. Copia del DNI o NIE
  3. Copia de la capçalera de l’última nòmina (si estàs en actiu)
    Copia del últim rebut d’autònoms (si ets autònom/freelance)

La documentació es pot enviar al correu formacio2@acra.cat o portar-la a les nostres oficines al c/Calàbria, 236-240 de dilluns a dijous de 15:30 a 17:30 o divendres de 11:00 a 13:00

La data límit per a l’admissió de la documentació és el 14/11/2018 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.

On es fa?

ACRA

 

c/Calàbria, 236-240
08029 Barcelona

Docents

sònia miguel

Sònia Miguel Zamora

Formadora en Gestió Integral de Conflictes, Metodologies Apreciatives i Generació de Consens. Llicenciada en Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona i Màster en Anàlisi i Resolució de Conflictes (2001) per la Universitat Ramon Llull. Del màster no només n’he estat alumna, també he estat coordinadora i directora (any 2008). La meva tasca professional s’ha centrat en la recerca, la intervenció i la docència, en els darrers anys a partir de la meva pròpia empresa, Dialògic, i anteriorment vinculada a l’Escola de Prevenció i Seguretat Integral de la Universitat Autònoma de Barcelona, on a més d’impartir l’assignatura de Gestió de Conflictes, he dirigit el Màster en Gestió Integral de Conflictes. La meva expertesa es centra en la mediació, la comunicació, la generació de consens i el disseny de processos de diàleg, àmbits que he aprofundit tant des del vesant de la intervenció com de la docència. Principalment els sectors en els que he desenvolupat ambdues tasques són el comunitari, l’organitzacional i l’educatiu. L’objectiu que em marco en la intervenció és tranformar els conflictes en dinàmiques de convivència positiva; En la docència, l’objectiu és facilitar eines tant per gestionar els conflictes que ens toquen de prop, com els que ens tenen com a protagonistes. Darrerament, els meus interessos s’han adreçat també a l’estudi de la resiliència, la psicologia positiva i la gestió emocional. I en general en tot el que té a veure amb la gestió de les relacions i el lideratge de la pròpia vida. M’entussiasma el repte de treballar en processos complexos i conflictes multipart.