(30.1/A) Treball en equip (Lleida)

Expedient PT20180031. Convocatòria de formació transversal 2018, subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i el SEPE Servicio Público de Empleo Estatal.

Inici del curs
23-09-2019
Finalització del curs
03-10-2019
Calendari
23, 25 setembre i 1 i 3 d'octubre
Horari
23, 25 setembre (9 a 13h i de 15 a 18h) i 1 i 3 d'octubre (9 a 13h i de 15 a 19h)
Durada
30
Modalitat
Presencial
On es fa?
LLEIDA
Places disponibles
0
Preu
0€
Documents
Treball en equip

Contingut del curs

Objectius:

Objectius generals:

- Adquirir les eines necessàries per gestionar equips d'alt rendiment i les claus d'èxit per potenciar el seu lideratge.
- Aprendre a com maximitzar el seu potencial a través d'una comunicació efectiva, la gestió emocional pròpia i del seu equip, la generació de confiança i la consecució d'objectius a través d'un pla d'acció.
- Entrenar les competències i habilitats directives necessàries per acompanyar, gestionar i aconseguir la motivació
d'equips.

Objectius específics:

- Treballar estratègies per a la creació d'equips i la seva dinamització.
- Definir els diferents estils de direcció en relació als interessos de l'organització i els moments de l'equip de treball.
- Identificar les característiques i l'evolució dels grups de treball i els factors que poden modificar la seva dinàmica de funcionament.
- Relacionar les polítiques de direcció de recursos humans amb la seva influència en l'ambient laboral i amb els factors que afavoreixen la motivació dels treballadors.
- Relacionar les tècniques de motivació aplicades en l'àmbit de l'organització amb les necessitats humanes que cal satisfer, tant fisiològiques com psicològiques.
- Relacionar les accions i tècniques de dinamització de grups de treball amb la tipologia i relacions dels components, els requeriments de les tasques a desenvolupar i el context situacional.
- Fomentar les habilitats per a promoure les relacions interpersonal positives tant des del punt de vista de la direcció com dels col•laboradors.

Continguts:

  1. El gestor i la seva importància a l'equip
  1.1. Aprendre a ser un líder
  1.2. Estils de direcció.
  1.3. Funcions directives.
  1.4. Habilitats directives.
  1.5. Com tenir cura de les relacions interpersonals.
  1.6. La importància d'una bona comunicació.
  1.7. Desenvolupar habilitats comunicatives.
  1.8. Aspectes que afavoreixen el liderat.
 
  2. De què parlem quan parlem d'equip
  2.1. Què significa treballar en equip.
  2.2. Dimensions d'un equip.
  2.3. La construcció d'un equip.
  2.4. Condicions bàsiques per al treball en equip.
  2.5. Com facilitar la cohesió d'un equip.
  2.6. L'equip com a ens dinàmic.
  2.7. Moments d'un equip.
  2.8. Factors que dificulten el treball en equip.
 
  3. Més que equip: equip d'alt rendiment: característiques
  3.1. Un propòsit clar.
  3.2. Comunicació oberta
  3.3. Voluntat d'aprendre dels altres.
  3.4. Participació
  3.5. Solució de problemes.
  3.6. Recerca de l'excel·lència.
  3.7. Celebració dels èxits.
  3.8. Multidisciplinar.
  3.9. Trencar motlles.
  3.10. Compromís.
 
  4. Habilitats per a una comunicació eficaç
  4.1. Actitud positiva
  4.2. Focalitzar-se en el tema
  4.3. Evitar distraccions
  4.4. Deixar els prejudicis
  4.5. Involucri's
 
  5. Feedback, eina fonamental en la gestió d'equips
  5.1. Que es el feedback.
  5.2. Tipologia de feedback positiu/ negatiu
  5.3. El feedback en la comunicació.
 
  6. Mecanismes de seguiment i coordinació: les reunions
  6.1. Elements clau de la direcció de reunions.
  6.2. Com preparar les reunions.
  6.3. Conducció efectiva de les reunions.
  6.4. Cap a una participació constructiva.
  6.5. El desenvolupament d'una reunió.
 
  7. Anàlisi i resolució de problemes: diagnòstic i creativitat
  7.1. Anàlisi dels contextos.
  7.2. Anàlisi de qüestionaris, entrevistes i inventaris
  7.3. Comparació amb estàndards econòmics, socials, productius o altres.
  7.4. Observació de la realitat en diferents nivells.
  7.5. Consulta a experts.
  7.6. Técnica del Arbre de Problemes.
 
  8. El gestor i la resolució de conflictes
  8.1. Sistemes de resolució de conflictes basats en el poder i els interessos
  8.2. La negociació
  8.3. La mediació
  8.4. Les dimensions de les relacions conflictives
  8.5. Tríades i coalicions en els conflictes

  logo conforcat         

Requisits

Aquest curs està adreçat a:

  • Persones que cotitzen per Règim General o Autònom.
  • Persones en situació d’atur: aquest col·lectiu té l’accés limitat a aquest Pla de Formació, per la qual cosa no tindran garantida la seva plaça fins que no es comprovi que no s’excedeix la limitació estipulada.
  • Els treballadors de l’Administració Pública no poden accedir a aquest Pla de Formació.

Com formalitzar la inscripció?

Un cop feta la preinscripció on-line, per formalitzar la inscripció és imprescindible la següent documentació:

  1. Annex 1 d’inscripció complimentat
  2. Copia del DNI o NIE
  3. Copia de la capçalera de l’última nòmina (si estàs en actiu)
    Copia del últim rebut d’autònoms (si ets autònom/freelance)
    Copia del document de demanda d’ocupació -DARDO- (si estàs a l’atur)

La documentació es pot enviar al correu formacio2@acra.cat o portar-la a les nostres oficines al c/Calàbria, 236-240 de dilluns a dijous de 15:30 a 17:30 o divendres de 11:00 a 13:00

La data límit per a l’admissió de la documentació és el 16/09/2019 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.

 logo conforcat         

Docents

Oscar- Tàctica 360

Oscar Becerril

Formador. Diplomat en Relació Laborals. Tècnic Superior en Prevenció de Riscos Laborals. Expert universitari en Intel·ligència Emocional a les Organitzacions (UdL). Màster universitari en Intel·ligència Emocional i Coaching en l’entorn laboral (UB). Practicioner en PNL