(11.1/A) Intel.ligència Emocional

Expedient PT20170023. Convocatòria de formació transversal 2017-2018 subvencionada a través del Consorci per la Formació Contínua, SEPE Servicio Público de Empleo Estatal. Estan exclosos d'aquesta subvenció els treballadors de l'Administració Pública.

Inici del curs
22-02-2018
Finalització del curs
29-03-2018
Horari
22 de febrer/1, 8, 15, 22 i 29 de març de 9:00 a 14:00
Durada
30
Modalitat
Presencial
On es fa?
ACRA
Places disponibles
0
Preu
Gratuït
Documents
Intel.ligència emocional

Contingut del curs

Objectius:

- Millorar la capacitació professional per poder utilitzar la intel•ligència emocional en el treball.

- Aprendre què és la Intel•ligència Emocional i quin impacte té a la nostra vida a nivell cognitiu, actitudinal i psicològic

- Conèixer quines són les emocions bàsiques per a gaudir d’unes millors relacions intrapersonals i interpersonals.

Objectius específics:

- Identificar el nou enfocament de la intel•ligència per desenvolupar programes d'aplicació en àmbits laborals.

- Identificar les pròpies respostes emocionals i les seves causes.

- Potenciar l'autoconeixement com a base per al desenvolupament de la intel•ligència emocional.

- Desenvolupar l'empatia i la comunicació.

- Utilitzar i expressar intel•ligentment les emocions en àmbits professionals

- Aprendre a identificar patrons emocionals pròpis, avaluar la seva repercusió en l’àmbit personal, social i laboral.

- Aprendre a reconèixer les emocions al•liènes, identificar com ens afecten per instaurar conductes que permetin una millora en les relacions interpersonals.

- Aprendre quines són les competències emocionals bàsiques i com entrenar-les.

- Desenvolupar en l’alumne una apertura de consciència que permeti un millor autolideratge emocional des d’una perspectiva d’ecologia emocional personal.

Continguts:

1. Intel·ligència Emocional. Marc conceptual i orígens

1.1 Què significa emocional? Definició d’emoció i estat emocional.

1.2 Origens: Intel·ligències Múltiples de Gardner, Intel·ligència Emocional de Goleman.

 1.3 Construcció de les emocions. Conceptes bàsics sobre l’anatomia i funcionament del sistema límbic.

2. Consciència emocional .

2.1 Quines són les emocions bàsiques?

2.2 Funcions de cada emoció.

2.3 Classificació de les emocions.

3.Habilitats socials

3.1 La Intel·ligència emocional en la nostra vida quotidiana

3.2 Identificació de patrons emocionals pròpis i al·liens.

3.3 Els 4 processos bàsics per un autolideratge emocional.

3.4 Les competencies emocionals bàsiques.

3.5 La Intel·ligència emocional en les relacions intrapersonals.

3.6 La Intel·ligència emocional en les relacions interpersonals.

4. Ecologia emocional i salut

4.1 Pautes per la millora de l’ecologia emocional personal i relacional.

4.2 Relació entre gestió emocional i salut.

5. Principals aplicacions de la Intel·ligència emocional en l’entorn laboral

5.1 Millora de la comunicació i clima en els equips de treball.

5.2 Millorar qualitativa de les relacions interpersonals (dins de l’empresa i fora (clients, proveïdors).

                            

Requisits

Per formalitzar la inscripció al curs és imprescindible la següent documentació:

- Annex d'inscripció complimentat,
- Copia del DNI,
- Copia de la capçalera de l'última nòmina (o document de demandant d'ocupació en el cas d'aturats -DARDO-)

Es pot enviar al correu formacio2@acra.cat o portar-la a les nostres oficines al c/Calàbria, 236-240 de dilluns a dijous de 15:30 a 17:30 o divendres de 11:00 a 13:00

La data límit per a l’admissió de la documentació és el 15/02/2018 (sempre i quan hi quedin places disponibles) i no s’acceptaran sol·licituds que no es presentin amb la documentació pertinent.

Docents

PIlar Cases

Pilar Cases

Llicenciada en Pedagogia, Màster en Ecologia Emocional, Màster en PNL i Màster en Intervenció i qualitat de vida de gent gran. Docent de formació específica adreçada a professionals d'àmbit social, educatiu i sanitari. Atenció socioeducativa amb col•lectius d’adults i gent gran. Docent de tallers de Resiliència. Tutora de cursos de formació permanent del professorat.